האם במצרים ילדו ששה בכרס אחת?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב בעבר עזרתם לי בשאלות ודילמות אמוניות, נתקלתי עכשיו בדברי רש"י על הפסוק בפרשת השבוע פסוק ז וּבְנֵי יִשְׂרָאֵל פָּרוּ וַיִּשְׁרְצוּ וַיִּרְבּוּ וַיַּעַצְמוּ בִּמְאוֹד מְאוֹד וַתִּמָּלֵא הָאָרֶץ אוֹתָם: "שהיו יולדות ששה בכרס אחד". סליחה מכבוד הרב, אבל הדבר נראה לי הזוי לחלוטין, האם כבוד הרב מאמין שכך היה באמת

תשובה

שלום וברכה

ובכן, אני יודע בבירור מעל כל ספק שהנשים בגלות מצרים היו רגילות ללדת ששה ילדים בכל לידה, שישייה, וכמפורסם מדברי חז"ל במדרשיהם, וכמו שרש"י הביא, ובעזרת ה` גם אוכיח לך את זה שחור על גבי לבן צעד אחרי צעד בעובדות מדעיות וסטטיסטיות בלתי ניתנות להכחשה שנשות ישראל ילדו שישיות במצרים.

דבר ידוע אצל אלו העוסקים בחקר הסטטיסטיקה, שלפי פריה ורביה רגילה [בזמן העתיק] כל משפחה –אב אם וילדים- כוללים בממוצע חמשה נפשות, שלש ילדים בנים או בנות, [זה היה נכון טרם ההתחכמות של התרבות המערבית ללדת רק ילד אחד], ואם יש שמולידים יותר משלשה ילדים לעומת זאת יש שהולידו פחות, או שאחד מבני המשפחה נפטר, זהו כלל בסיסי בחישובי הסטטיסטיקה שמשפחה היא לכל היותר בת חמשה נפשות.

בכל משפחה ישנו אחד שנולד ראשון שהוא הבכור, לפעמים זה בן בכור ולפעמים זאת בת בכורה, ולעומת המשפחות שאין שם בכור מסיבה מסויימת שהבכור מת וכדומה, הרי יש לעומת זאת משפחות שיש שם שני בכורים שאחד מההורים הוא בכור וגם הבן הראשון, כך שלפי הסטטיסטיקה יוצא שלכל חמשה נפשות יש בכור אחד.

לפי הנ"ל, הרי שאם נגיע לעיר או ישוב מסויים, עם אוכלוסיה של אלף נפש, אנו יכולים לקבוע על פי הנ"ל שיש שם מאתיים משפחות, וממילא אנו יודעים גם שנמצאים שם בערך כמאתיים בכורים או בכורות, שנולדו ראשונה.

גם מבקרי המקרא עפ"ל קבלו כדבר מוצק ואמין שהמספרים ותולדות הדורות המפורשים במקרא אמינים ומקובלים לחלוטין, ואין להטיל בהם ספק, ומכיון שמפורש בתורה שחור על גבי לבן שהעם היוצא ממצריים כלל שש מאות אלף גברים אנשי חיל מבני עשרים עד גיל שישים, הרי שאם נוסיף לחשבון את הילדים למטה מגיל עשרים שהם רבים מאוד ולפעמים מונים אף יותר מגילאי 20-60 ונוסיף לחשבון את הזקנים למעלה מגיל שישים, נצטרך להכפיל את המספר.

כך, שהגברים בכל הגילאים היו בערך 1,200,000 נפשות, ונשים הרי יש תמיד יותר מגברים ב2% בערך, הרי נצטרך להכפיל את המספר שוב ונגיע כי עם בני ישראל שני המינים מכל הגילאים כללו 2,400,000 בעת יציאתם ממצריים.

מבקרי המקרא שהתקשו להסביר איך צמחו תוך זמן קצר של מאתיים ועשר שנה משבעים נפש שהיו ברדתם למצרים כמפורש בתורה בפרשת ויגש עד המספר האסטרונומי של שני מליון וארבע מאות אלף נפש, ניסו להעלות כל מיני דמיונות שבאמת עם ישראל כלל צוענים רבים ורק אחוז קטן מהם היו בני ישראל האמתיים, ותיכף תראה איך כל דבריהם ישא הבל.

ובכן, אם הגענו לזה שהעם בצאתו ממצריים כלל 2,400,000 נפש ואנו רוצים לבדוק את מספר המשפחות והבכורים-בכורות הנמצאים במחנה כולו, נצטרך לחלק את המספר הנ"ל לחמש, ונקבל את התוצאה בערך, והנה התוצאה:

480,000

ארבע מאות ושמונים אלף בכורים ובכורות, ואם נרצה לדעת את מספרם של הבכורים הזכרים לבד נחצה את המספר ונצטרך למצוא בעם ישראל 240,000 אלף בכורים.

ולמרבה הפלא מעיון בתורה בפרשת במדבר עולה תוצאה מדהימה ושונה לחלוטין!, משה רבינו מנה את הבכורים הזכרים [גם את הפעוטות] כמעט שנה אחרי היציאה ממצריים, וראה זה פלא, התוצאה הסופית עמדה על 22,273 בכורים בלבד, לעומת 240,000 בכורים שהיו צריכים להתקבל על פי הסטטיסטיקה הנ"ל.

איך זה יכול להיות, תוצאה פחות מעשירית מהתוצאה שהיה צריך להתקבל על פי הסטטיסטיקה, איך אפשר להסביר את הפרופורציה הלא פשוטה שהיחס בין הבכורים למי שאינם בכורים לא עמד על כ 5:1 אלא 53:1 !!!!!! ויותר.

ומוכרחים לקבוע מהסטטיסטיקה הפשוטה ! שכל אשה שילדה לידה ראשונה ילדה אח"כ עוד 52 ילדים שאינם בכורים, כדי שיגיע לכל 53 נפשות בכור אחד !!! אין דרך אחרת.

ומכיון שבממצוצע אשה יולדת שמונה עד תשע פעמים, הרי שאם לכל אשה היו יותר מחמישים ילדים על כרחך צריך וחייבים לקבל את מדרשם של חז"ל שילדו בכל לידה ששה ילדים בבת אחת, כפול תשע לידות הגענו ל53 ילדים, שלעומת כולם רק אחד מביניהם היה בכור !!!

כך שמה שדרשו חז"ל על הפסוק וּבְנֵי יִשְׂרָאֵל פָּרוּ וַיִּשְׁרְצוּ וַיִּרְבּוּ וַיַּעַצְמוּ בִּמְאוֹד מְאוֹד וַתִּמָּלֵא הָאָרֶץ אוֹתָם: "שהיו יולדות ששה בכרס אחד", הוא אמת ויציב ומשה אמת ותורתו אמת, וכל מדרשי חז"ל אמת קיימת.

ואני חוזר מכאן לשאלה שלך: "האם כבוד הרב מאמין שכך היה באמת" תשובה: אכן כך, אני מאמין, וברור לי מעל כל ספק, שכך היה באמת גם לולי התוודעתי לכל החשבונות הסטטיסטיות הנ"ל.

בהצלחה – מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה