האם יש משמעות לחלומות?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב שמי נתנאל ויש כמה וכמה דברים שמפריעים לי בחיי היום יום הדבר הראשון שמפריע לי הוא משמעות החלום אם קיים בכלל לזה משמעות האמת חלמתי ממזמן חלום שעד היום בראשי אני נמצא במשפט של השטן כביכול ואני עורף לאדם את הראש בעזרת חבל מפחיד קצת השני הוא אסטרולוגיה אני יודע שישראל מעל המזל אבל יש בזה מעט מן ההיגיון לפעמים אני מזל גדי (י"ג בטבת) תעזור לי לגבי החלום המוזר ומה אומר המזל שלי

תשובה

שלום וברכה

אכן רוב החלומות הם חלומות שווא, =סוד%20החלומות בקשר לתכונות יש למזל קצת השפעה גם לישראל. מזל גדי מזל גדי- תן גם לאחרים... המליך אות ע` ברוגז וקשר לו כתר וצירפן זה בזה וצר בהם גדי בעולם וטבת בשנה ויד שמאל בנפש זכר ונקבה (ספר היצירה) חוש אחריות מפותח מאוד הופך את הגדי לאדם רציני, יציב, חזק. הוא אינו טיפוס נוח או מוחצן במיוחד, יהיה הולם יותר לכנות אותו מופנם, סגור, קשוח, תכליתי ומעשי.

הזיות ודמיונות פשוט לא מעניינים אותו, הוא רוצה תכל`ס, אין לא פנאי לקשקושים אחרים. אחרי הכל, הוא לא סתם אדם, הוא אחראי, אם הוא לא יעבוד אף אחד לא יעשה זאת במקומו. כפי שניתן להבין מהתיאור הקצר הזה בני מזל גדי הם אנשים שקטים וקרירים. יש להם אופי ההולם איש מדע המתבונן על העולם בצורה אנליטית דרך עדשת המיקרוסקופ אבל גם אם תנערו היטב לא תצליחו להפיק ממנו הרבה רגשות.

בנקודה זו עשויות לצמוח להם הרבה צרות. הם רוצים להגיע לעמדת שליטה (הרי רק על אנשים אחראים כמותם ניתן לסמוך בתפקידים החשובים באמת...), אבל העדר החום הרגשי יגרמו לכל הנמצאים תחת פיקודם לחרוק שינים מכעס. להם הדבר כמובן לא יפריע. מבחינתם כל עוד העבודה נעשית כראוי יכולים העובדים לחרוק שיניים כל היום. לבן מזל גדי כושר חשיבה מעולה באמצעותו הוא מסוגל לטפס בקלות יחסית לעמדות בכירות בתחומים נחשבים.

אבל עבודת צוות איננה כוס התה שלהם. הם יעדיפו להגיע לפסגת ההצלחה בכוחות עצמם ולא באמצעות רשתות תמיכה חברתיים, גם אם הדבר כרוך במאמץ הרבה יותר קשה. הם יודעים שלשם כך עליהם להיות זהירים יותר מכולם, מחושבים יותר מכולם ומשקיענים יותר מכולם. אין דבר. הם ישקיעו מאמץ אדיר ובכוח ההתמדה יגיעו ליעד המבוקש. כשהיעד המבוקש יהיה בידם תתחיל בעיה. קשה לאדם להגיע למקומות כאלו, ועוד במאמצים אדירים ללא עזרה מבחוץ, בלי לפתח תחושת עליונות כלפי יתר המין האנושי.

לגדי קשה להרגיש שלא הכול מגיע לו, אבל מאחורי השתלטנות הזו חבויה חרדה עמוקה, הפחד שהכל יקרוס ומהלך שגוי מצידם יגרום להם לאבד את עולמם. תורת הנפש היהודית מלמדת כי אחת הטכניקות היעילות ליצירת שינוי באדם היא באמצעות הכלל הקובע כי "אחר הפעולות נמשכים הלבבות". את כלל זה אומר, במילים אחרות, שמה שעושה אותך הם לא המילים שאתה מביע או ההגיגים הפילוסופיים שאתה חושב, אלא המעשים שאתה מבצע בפועל. המעשים הם אלו שמעצבים את אישיותך ונחרטים בנפשך.

טכניקה זו מעניקה לגדי את השיטה לפרוץ את המעגל בו הוא סגור. מכיוון שטבעו אינו נוטה לחמימות רגשית ואף להפך מכך, עליו להתחיל בתרגול התנהגות זולה המעידה על מחשבה באחר. למשל, ריבוי מעשה חסד וחלוקת צדקה יעזרו לו להתגבר על הדחף לקמצנות הטבוע באופיו. הדרך נראית אולי קשה. אך כדאי לזכור עוד כלל חשוב שהיהדות מלמדת: "אין הקב"ה מעמיד את האדם בניסיון אלא אם כן הוא מסוגל לעמוד בה". עם העקשנות והחריצות שיש לו, יהיה הגדי מסוגל לכל דבר, אפילו לשנות את עצמו!

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה