כיצד להתנהל עם חוסר משמעת אצל ילדים?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום אנו מוצאים את עצמנו כועסים על הבן שלנו לעיתים קרובות שהוא עושה דברים שהוא יודע שאינם מקובלים בביתנו כמו למשל קללות שהוא שומע בגן, או שהוא מכה את אחותו. ניסינו להסביר לו אינספור פעמים אבל לא נראה שזה עוזר וכנל לגבי מכות. התנהגות זו גורמת לנו גם להמעיט ביציאות מהבית בכלל הילד בן 5.5 ואחותו בן 4.5. אנא עזרתך!!

תשובה

שלום וברכה

לכל ילדילדה,גבראשה. יש תכונות ומידות טובות יותר וטובות פחות.והאדם לעמל יולד.לתקן ולשפר מידותיו.על ידי עצמו או על ידי מחנכיו. אין שום סיבה להתביש עם מידות רעות של ילדיכם. כיון שכל אחד באותו בעיה. אפילו שיש ילדים שבעיותיהם ניכרים יותר כלפי חוץ.או אפילו מפריעים יותר. בחינוך, ובפרט כשמדובר בשינוי מידה דרוש אורך רוח וסבלנות, עד שמגיעים בעזרת ה` לקצור פירות העמל.

התאמץ לחפש ולמצוא בבנך נקודות טובות בהתנהגות בינו לחבירו וברגישות לזולתו, תחמיא לו על זה כמה שיותר ואפילו תצ`פר אותו על כך מפעם לפעם. ברור שלא נוכל לעקוף את הצורך להוכיח לילד גם עד כמה התנהגותו אינה מקובלת עליך כלל וכלל, וכדי להוכיח לו זאת, יש צורך להשתמש עם גערה או אפילו ענישה.

אך יש ליזהר שהמינון תהיה נמוכה. כדי שהילד לא יפתח נגדיך התנגדות. נגדך, ונגד כל מה שאתה מטיף לו ומלמד אותו. במקום שהענישה תהיה כלי עזר שעל ידו יקלוט החומרה שבהתנהגותו השלילית. על כן כפי שצוין הענישה תבוא רק כשהוא חורג מאד .

עד שאפילו כלפיו היא נחשבת חריגה. או אחרי שדברת איתו הרבה בנושא, והוא ממשיך בסורו.אך בעיקר תסביר לו עד כמה התנהגותו גרועה.ועם זה הזהר לא להשפילו. בתקוה ובתפילה שתצליח לגדל בניך לתורה ליראת שמים ולמידות טובות. אהרן מאירי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה