הלכות ומנהגים

חיסונים, כן או לא?

  • כ"ז כסלו התש"פ
אא

שאלה

היום מצוי הוכחות חותכות באתרים (של חוקרים פרטיים וכדו' ולא של משרדי הבריאות כמובן!)של גויים רבים בעולם ובישראל שישנו סיכוי גבוהה לתינוקות וילדים להגיע למצב של פיקוח נפש ממש מחיסונים. היות ויש בפנים חומרים שלא כל גוף מסוגל לספוג ובנוסף הוכחות על מחלות שהתפרצו עקב חיסונים. אוטיזם ופרכוסים ומקרה מוות אצל ילדים לא שכיח שכן אף הוקם בית משפט בחו"ל במיוחד לטביעות נפגעי חיסונים. (ואני מקרה מקרה מקרוב בארץ ישראל)והרבה רופאים וחוקרים שבדקו את הנושא לעומק אומרים שכיום אין הוכחות ומחקרים מספקים עבור תופעות הלוואי של החיסונים.
ואני פונה בבקשה להוציאפסק ולענות לי לזה כי כפי המובן לי מהמון הוכחות הפרוסות בשטח שישנה סכנה ממשית לחיסון ילדינו. והחיסונים מפורסמים כטובים ומועילים ומעלימים מאיתנו את הסיכונים באחוז גבוה כי מדובר בהמון כסף מצד חברות התרופות הבין לאומיות. בבקשה לבדוק את הנושא לעומק האם באמת מותר לסכן את ילדינו כשיש אחוזים שכיום מוכח לא קטנים לתופעות לוואי חמורות. ובנוסף תופעות כרוניות. ומאידך, חלק מהחיסונים כן מועילים לחיסון ממחלות מסוימות. עדיין לא מצאתי פסק בנושא ואני נבוכה מול חוסר הידיעה של הרבנים וחלק מהקהל בנושא. תודה על האפשרות לעלות נושא חשוב זה ומצפה לתשובה במייל.

 

תשובה

שלום וברכה

אין לנו את הכלים לחקור מדעית את החיסונים, יש לנו לסמוך על הרופאים כמו בכל דבר שהרופאים קובעים לפי מחקריהם

בעניין החיסונים. המציאות הוכיחה שהחיסונים הורידו את התמותה והתחלואה מכל המחלות שמחסנים את הילדים מהם. כגון חצבת פוליו ועוד ועוד. לעומת זה המחקרים שכביכול מוכיחים את הנזקים אין להם אישור מדעי רציני מאף גורם מוסמך, על פי ההלכה חובה ללכת אחרי רוב הרופאים ומאחר ורוב רובם של הרופאים סבורים שצריכים לחסן ושאין כל נזק מהחיסון, המציאות בפועל אף מוכיחה שהחיסון מציל חיי רבבות. לאור כל האמור אין כל ספק שחובה להתחסן לפי כללי משרד הבריאות בכל מדינה ומדינה. כך הורו כל גדולי הפוסקים בדורינו.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:רפואהחיסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה