שו"ת חנוכה

חנוכה

  • ל' חשון התש"פ
אא

שאלה

שלום כבוד הרב - רצינו לשאול. נכון שאומרים שצריך לשבת על יד הנרות כחצי שעה אחר ההדלקה בחנוכה? כי זה זמן שיורד אור הגנוז, ולכך יש לכל אדם לישב אצל הנרות שלו אחר הדלקה, אני כרגע נמצאת בביקור בחוץ לארץ האם אור הגנוז ישנו בהדלקת נרות חנוכה גם בחוץ לארץ? והאם יש עניין להדליק את הנרות בשקיעה גם בחוץ לארץ ולשבת ליד הנרות? (כי הרי בשמים הולכים לפי הזמן של ארץ ישראל) ?? אשמח לתשובה בקשר אם יש אור גנוז בזמן הדלקת נרות בחוץ לארץ ואם זה חשוב להדליק נרות אחר השקיעה בחוץ לארץ. תודה רבה

תשובה

שלום וברכה

כל העניינים והמעלות של נרות חנוכה נוהגים גם בחוץ לארץ.

בדבר השעות השונות ראי מה שכתב בשולחן ערוך הרב אורח חיים מהדורא תניינא סימן א 

סעיף ח
וזמן חצות לילה הוא שוה בקיץ ובחורף לעולם י"ב שעות אחר חצי היום שהוא אמצע הלילה ממש והיא עת רצון למעלה בכל זמן ובכל מקום.
ואף שהימים והלילות משתנים לפי האקלימים וריחוק המדינות זו מזו ממזרח למערב אין בכך כלום וכמו זמן קריאת שמע ותפילה וזמן כניסת שבת ויו"ט שהוא ג"כ בכל מדינה ומדינה לפי זמן הימים והלילות שלה (כי עת רצון שלמעלה ויחודים עליונים שבקריאת שמע ותפילה וקדושת שבת ויום טוב הוא למעלה מגדר המקום והזמן רק שמאיר למטה לכל מקום ומקום בזמנו הראוי לו וזהו ג"כ הטעם ששורה קדושה עליונה בחוץ לארץ ביום טוב שני של גליות ולכן גם בני ארץ ישראל הבאים לחוץ לארץ חייבים בקדושת היום אף שדעתם לחזור כמו שנתבאר בהלכות יום טוב): 

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:נר חנוכהחוץ לארץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה