הלכות ומנהגים

האם יש ליום הולדת משמעות על פי היהדות?

  • כ"א תשרי התש"פ 
אא

שאלה

שלום, רציתי לדעת האם ליום הולדת יש משמעות על פי היהדות? והאם הוא יום מסוגל יותר מכל יום רגיל ואיך עלי לנצל אותו (ואם הוא יוצא בשבת האם יש משהו מיוחד שצריך לעשות) בתודה רבה! והערכה!!

תשובה

מועדים לשמחה,

יש נוהגים לעשות סעודה לכבוד יום ההולדת (יעויין בן איש חי שנה א' פרשת ראה אות יז).

ומובא בספרים, שיום ההולדת, הוא יום של תשובה וחשבון נפש (שו"ת להורות נתן חלק ט' סימן ה אות ד).

וכתב בספר לקט רשימות ענייני תפילה (עמוד ריז) ששאלו את הגה"צ רבי נתן ווכטפויגל זצ"ל, המשגיח בישיבת לייקווד, אם יש חשיבות ליום הולדת, וענה: שמובא שיש עניין שהאדם יתפלל ביום הולדתו. ואמר לשואל: קח ספר תהלים, תאמר כמה פרקים, ותבקש שנה טובה, הצלחה בלימוד, הצלחה בתפילה, תבקש כל טוב. הלה שאל איזה פרקים לומר, והרב ענה: פרק י"ג ופרק ק"ג.

וראי לגבי יום הולדת שחל בשבת https://www.hidabroot.org/question/253814

בברכה,

הלל מאירס

 

 


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:חשבון נפשיום הולדתתהילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים