אמונה

לא בא לי להצביע בבחירות.

  • י"ד אלול התשע"ט
אא

שאלה

שלום לכבוד הרב

מה יקרה אם לא יילך להצביע בבחירות? לא אלך בכלל. לא חלילה שאצביע למפלגה חילונית רק פשוט אני לא רואה טעם ללכת להצביע לאף אחד. זה בסדר?

תשובה

שלום וברכה

קטונתי מלהתעסק בדברים אלו, אולם ההכרח לא יגונה ואכתוב מספר מילים בעניין.

א. בכל בחירות ובחירות הורו רוב ככל גדולי ישראל מכל העדות ללכת להצביע למען חיזוק הדת כדי שיהיה כוח לנציגים החרדים לדאוג לבנות בתי כנסת ובתי מדרשות ובתי ספר שילמדו בהם את תורת ה' ולא חלילה לימודי כפירה, לבנות מקוואות בכל הארץ ועוד ועוד. 

כל מי שמצביע למפלגה חרדית שדואגת לכלל ישראל בעניינים אלו יש להם חלק בכל הזיכוי הרבים שנעשה במשך כל הקנדציה כולה, וכידוע שמרן הגר"ע יוסף היה אומר תמיד שכל מצביע לשס יזכה לגן עדן בזכות כל המצוות.

ב. בבחירות אלו יש חיוב מיוחד במינו יותר מכל מערכות הבחירות הקודמות להצביע למפלגות חרדיות המייצגות את האמונה בה'. בבחירות אלו התייצבו יחד כמה וכמה משניאי תורה שונאי ה' שהכריזו בראש כל חוצות שהבחירות הם מלחמה על עם ישראל החרדים לדבר ה' וכל הבחירות כעת הם האם שונאי התורה יזכו לרוב וחלילה יהיה כאן חילול ה' נורא או שאוהבי השם יזכו למספר קולות מכובד שיראה לכל רשעי ישראל שהעם בחר בתורה ובבורא עולם ולא במלחמה נגד התורה. זאת אומרת הבחירה היא האם לקדש שם שמיים או לחלל שם שמים. כל מי שלא יצביע למפלגה חרדית הוא שותף ישיר לחילול שם שמים נורא ואיום שיתמעט כבוד שמים ואוי לאותו בושה אוי לאותה כלימה כאשר יספרו את הקולות ויאמרו הנה רוב העם נגד התורה ונגד מצוות. 

על כן אזור כגיבור חלציך והצבע למפלגה חרדית שהם בעד התורה ומתנהלים על ידי גדולי התורה. אין הבדל אם יצביע למפלגה האשכנזית או למפלגה הספרדית אבל רק לקדש שם שמיים.

עלה והצלח ובחר בחיים,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:בחירותהצבעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה