חברה והשקפה

יהודיה רק מפחד

  • ט' אלול התשע"ט
אא

שאלה

נולדתי יהודיה ואני מאמינה בכל ליבי שהיהדות היא הדרך האמיתית של החיים אבל זה קשה לי להישאר יהודיה כל מה שאני רוצה זה להשתחרר אבל אני נשארת יהודיה רק מפחד שאם אהיה חילוניה אני אקבל עונשים כמו גיהנום ח"ו
דוגמא: אסיר שרק רוצה להשתחרר מהכלא למרות שהוא יודע שככה הוא ישלם על מעשיו אבל מאד רוצה כבר לצאת אבל מפחד שאם יברח יענישו אותו בצורה מאד קשה
בבקשה תעזור לי לסדר את הראש
עוד נקודה יש לי הרבה חלומות שהיהדות סותרת אותם ולכן אני יותר ויותר רוצה כבר לברוח כדי להגשים את החלומות תודה.

תשובה

שלום וברכה

אילו היהדות היתה כלא של הגבלות ועונשים היית צודקת לגמרי שאכן שווה לברוח ולהיעלם מהכלא ולחיות חופשיה. 

ללא התבוננות אמיתית ומעמיקה אכן זה מרגיש שהעם היהודי נבחר להיענש כביכול על ידי הבורא שבעוד כל הגויים יש להם שבע מצוות ומלבד זה הם חוגגים ועושים את כל אשר על ליבם הרי שהיהודי נענש ומוגבל בכל צעד ושעל וכל דבר אסור ועל כל דבר יש עונש. אבל האמת היא לא כך. הרי בורא עולם בחר בנו מאהבתו אותנו וכמו שאנו אומרים בברכות קריאת שמע אהבת עולם בית ישראל עמך אהבת - תורה ומצות חוקים ומשפטים אותנו למדת. הרי שניתנת תהורה אילינו היא לאהבה אותנו ולצ'פר אותנו וכדברי חכמים רצה הקב"ה לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם תורה ומצוות, אין המצוות עונש ומאסר אלא מתנה טובה וכברי הגמרא אמר הקב"ה למשה מתנה טובה יש לי בבית גנזי ושבת שמה ואני חפץ ליתנה לישראל לך והודיעם.

בהבנת העניין ניתן להאריך רבות יש בזה רבדים עמוקים מאוד והבנות רבות ונרחבות להבין והלשכיל שמעלה גדולה עבורינו לשמור את התורה והמצוות, למעשה זה תפקידנו עלי אדמות לעבור לשמירת מצוות מאהבת ה' ולא רק מיראת העונש. אכתוב כמה מילים ותן לחכם ויחכם עוד שתלמדי ותעמיקי עוד בדברים עד שלבבך יימשך למצוות באהבה ובשמחה.

במפעל היי טק ישנם שני עובדים אחד מהם ממונה על התיכנות והמיחשוב עובד קשה יומם ולילה אין לו בעצם חופשה בכל רגע הוא צריך להיותזמין לכל תקלה שלא תבוא בכל יום עליו לוודא שלא היתה פריצת סייבר ועוד ועוד. עובד נוסף אחראי על הניקיון מגיע לכמה שעות מנקה את מה שהוא אמרו לנקות והולך לביתו. האם העובד הבכיר מקנא לרגע במנקה? אין כל דמיון בין שכרו של המנקה ושכרו של המתכנת. ברור שמטרת המפעל היא המתכנת ובשבילו הקימו את המפעל וללא המתכנת אין כאן מפעל. כולם יודעים שבונוסים על מכירות וכו' מקבל רק המתכנת וכל מי שרוצה לעבוד במפעל זה לא מכוון להיות מנקה בשכר מינימום אלא מתכנת וכדו'.

הנמשל הוא פי מיליון יותר מהמשל, וכדברי רבי נחוניא  אנו עמלים והם עמלים אנו עמלים ומקבלים שכר והם עמלים ואנם מקבלים שכר אנו רצים והם רצים אנו רצים לחיי העולם הבא והם רצים לבאר שחת. 

אציע ללמוד את ספר מסילת ישרים שיתן לך מחשבות חדשות על כל החיים ובעז"ה תוכלי להתחזק מאוד.

אם תצטרכי עוד חיזוק והבנה בעניין נא לכתוב לי ואסייע לך עוד בעז"ה

בהצלחה,

בנימין שמואלי.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:יראת עונשאהבת ה'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה