אמונה

כיצד לכפר על ביצוע הפלה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

ברצוני לשאול שאלה הלכתית בנוגע להפלות . יש לי חברה שאני מקיים איתה יחסי מין ( אנחנו לא נשואים) יצא המקרה ולא נזהרנו מספיק. אחרי מספר שבועות התגלה לנו שהיא בהריון, אך מאחר שזה התגלה לאחר זמן מאז שקימנו יחסי מין, היא לא דאגה לגופה ועוברה (לקחה כדורים רפואים האוסרים לקיחתם בזמן הריון ,שתתה אלכוהול ושאר משקאות האוסרות שימושם בזמן הריון ושאר מיני דברים ) עקב החשש לתקינות ובריאות העובר בשלב זה ובעתיד ובנוסף החשש שלא נוכל לממן את צרכיו של התינוק החלטנו בצר רב לעשות הפלה (ע"י כדורים המקיימים תהליך של הפלה טבעית ). ברצוננו לדעת מה הדין של עברה זו מבחינה הלכתית וכיצד אנו יכולים לכפר,לתקן או להקטין את העברה החמורה שעשינו . רצוננו כשיבוא הזמן ,בעתיד להתחתן ולהקים בית בישראל. נודה לך כבוד הרב אם תוכל לענות לשאלתי המטרידה אותי ואת חברתי יום יום ולא מניחה לנפשנו .

תשובה

שלום

אני מבין מדבריך שהמעשה הנורא של ההפלה כבר נעשה, אוי ווי, זה כואב לי נורא. הקב"ה ברוב חסדו ייעד תשובה לכל חטא אפי` לרצח, ובכן אם תקבל על עצמך ליזהר מאוד בכל הענפים מן החטא הזה מכן והלאה ולא תחזור לחאים אלה לעולם יש לקוות שהקב"ה יסלח לך על העבר לגמרי. ואלו הן האיסורים הקשורים לחטא זה במישרין. שפיכת זרע לבטלה. קיום יחסים עם אשה שאיננה נשואה לך.

קיום יחסים עם אשה נשואה לך בזמן נידה עד טבילה במקוה. כשתקבלו על עצמכם אתה והחברה לשמור את הנ"ל, ותתחרטו מעומק הלב על `רצח העובר` שעשיתם, ובנוסף לכך תתרמו צדקה כאפשרותכם למחלקת 'אמא` בהידברות, המונעת את הרציחות האלה, יש להניח כי התשובה תכפר על העוון לגמרי. כמובן שאם תדחו את התשובה על זמן מאוחר יותר, ולא תתחילו מידית להתנהג כפי שצריך להתרחק מקיום יחסים כל עוד לא הקמתם בית בישראל, יהיה בכך פגם חמור במהלך התשובה.

מאחל לכם כל טוב - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:הפלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה