אמונה

יתושים

  • ט"ו אב התשע"ט
אא

שאלה

למה ומתי ברא הקב"ה את היתושים ושאר מזיקים

תשובה

בס"ד

 

שלום וברכה,

 

כל בעלי החיים נבראו בששת ימי בראשית, ביניהם גם יתושים.

 

כל בעלי החיים נדרשים לאיזון בטבע, כפי שמלמד מדע האקולוגיה. חרקים קטנים הם מאכל ליצורים גדולים מהם (ציפורים וזוחלים), וכל אחד תורם את חלקו בטבע. נא לקרוא מאמר על תרומתו של יתוש:

http://www.hidabroot.org/article/212673

 

זבובים הם קודם כל רימות, אשר מנקות את העולם מריקבון ומחלות. ובכלל, יצורים מעופפים קטנים אחראים לתפוצתם של צמחים שונים ע"י העברת זרעיהם.

כל החרקים מלמדים אותנו על חכמתו של הבורא מתוך מורכבותם והתנהגותם. הטכנולוגיות המתקדמות ביותר נעשות מתוך למידה של בעלי חיים, חרקים ואפילו חיידקים. המדע מחקה את החכמה הטמונה באיבריהם ויכולותיהם להתמודד עם תנאי טבע קשים ומחלות שונות. על כגון זה נאמר: "מה רבו מעשיך ה' כולם בחכמה עשית, מלאה הארץ קנינך" (תהילים קד, כד).

  

עם זאת, צריך לדעת שאפילו הייסורים הקטנים ביותר באים לאדם בחשבון מדוקדק משמים. אמרו חז"ל במסכת ערכין (דף טז, ב): "עד היכן תכלית הייסורין? ...אפילו נתכוונו למזוג לו כוס יין במים חמין ומזגו לו בטעות בצונן, או שנתכוונו למזוג לו בצונן ומזגו לו בחמין, הרי זה נקרא ייסורים... אפילו נהפך לו חלוקו כשלבשו, והוא צריך לחזור ולהופכו, הרי אלו ייסורים... עד היכן תכלית ייסורין? אפילו הושיט ידו לכיס ליטול שלוש מטבעות, ועלו בידו שתיים, הרי אלו ייסורים!"

 

בתנ"ך מסופר שליד נביאים לא התעופפו מזיקים. כשתגיע הגאולה השלמה יתכפרו כל העוונות, ולא נזדקק לייסורים כאלה ואחרים כדי להיתקן.

 

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:יתושיםמזיקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה