האם היפנים הם אחד משבטי ישראל?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני חוקר את הקשר בין יפן וישראל לאחר שביקרתי שם, ואני קורא כעת ספר בשם The Bibilical Hebrew Origin of the Japanese People שנכתב על ידי יוסף איידלברג. הספר מציג מאות קשרים שונים בין ההיסטוריה של יפן לתנ"ך, מנהגים וחגים ישראלים ויפניים בעלי מהויות זהות, יותר מ-500 מילים חסרות משמעות בשתי השפות שמקבילות בקריאה או בצלילים שלהן, עשרות אותיות זהות לאותיות עבריות ישנות ואפילו מודרניות, ותרבויות זהות. כחלק מהמחקר, מציע הספר שהיפנים הם בעצם אחד מעשרת שבטי ישראל האבודים. אני מאוד מעריך את צוות הידברות, ורציתי לדעת מה דעתכם על הנושא. האם זה נכון האם יכול להיות קשר עמוק בין יפן לישראל הקשר עצמו נחשף שוב ושוב עם השנים. שתי המדינות זהות מבחינות טכנולוגיות ונמצאות במצבים די דומים (הערבים שמקיפים את ישראל ביחס לסינים ולקוראנים שמקיפים את יפן), ונחשפות להיסטוריה דומה, אפילו בתקופה המודרנית (השואה בהקבלה לפצצות האטום על הירושימה ונגסקי). ישנן שתי קהילות (המאקויה ובית שלום) ביפן שמקדמות את ישראל בלי כל סיבה, רק בגלל שהם פשוט אוהבים אותנו. מה הבסיס של כל זה וגם אם נגלה שיפן אכן חלק מישראל, האם זה ייתן משהו לאחת המדינות ועוד לא הזכרתי את הניהון שוקי (ה`תנ"ך` של היפנים), שזהה ברובו לתנ"ך ומקביל לחלקים חשובים ממנו. תודה רבה על ההתייחסות.

תשובה

שלום מעניין מאוד!. תודה רבה לך.

זהות עשרת השבטים לא ידועה, ויש רמז לכך -לפי מה שביארו הספרים- בהעלמות של יוסף בן יעקב משאר אחיו, במשך עשרים ושתיים שנה ואף אחד לא ידע על מה קרה לו ואם הוא שומר על זהותו וכו` וכו`, אנחנו צריכים להמתין בסבלנות ולראות את ההתפחיות, ורק אחר כך יהיה אפשר לקבוע בזה מסמרות.

סתם כמחשבה, אני כותב, שהרי כמו שאתה קראת כעת מחקר על היפנים כמו כן יש מחקר האומר כן על הסינים, וכמו כן על הקוריאנים, וכן על האפגנים, ועל הדנים, ועל האפריקנים, וכו` וכו`, ואם כולם צאצאים מבני ישראל, אז לאיפה בדיוק נעלמו כל הגויים??? סוף סוף אנחנו המעט מכל העמים ככתוב בתורה. מכל מה שנחקר עד היום ישנם רק השערות, ולא קביעות, ועם רוב הגעגועים שלנו לשבטים האבודים עדיין לא הגענו לזמן שהם יתגלו לנו. בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה