שאל את הרב - כללי

אסטרולוגיה - הורוסקופ אמת או שקר?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

"הדבר היחידי שיש באסטרולוגיה, שיש לה טיפים כלליים שלא קשורים בזמן". אני מנוי יומי באסטרולוגיה ליופי. היות שאין אני רואה שזה צודק, מדוע ש-12 תחזיות יקבעו למיליוני אנשים איך יתנהלו חייהם, וזה כאילו "יכפה עליהם"? אני מודה שהשירות שאני משלם עליו לא שווה אגורה, מלבד הטיפים שהוא מציע לידע כללי, לדוגמא "הישארו רגועים וזרמו עם הסובבים איתכם". היו פעמים בודדות שאכן הצלחתי לקשר דברים שהיו לי וזה אכן צדק, אבל לעיתים רחוקות. וגם כשזה צדק, ביררתי עם עוד בני מזלי והתברר שהם לא חוו את זה. בקיצור, מדובר בשרלטנות לשמה. לא ככה? הבאתי הוכחות, איך תסתרו אותי?

תשובה

שלום

אני מסכים לכל מילה, כמותך אני בהחלט לא נותן אמון בכל ההורוסקופיים למיניהם, בדקתי כמה פעמים והדברים כלליים מאוד ולא מחייבים, במיוחד שיש סתירה בין כמה כותבים על אותו יום ואותו מזל. היהדות קובעת כי המזל משפיע בעיקרו רק על גויי הארצות, אבל ליהודים אין מזל, והם מושגחים על כל מקריהם בהשגחה פרטית, מההנהגה העליונה, לטוב ולרע, והנהגה זאת מושפעת אך ורק כתוצאה ממעשים טובים ורעים מגלגול זה או מגלגולים קודמים.

מאידך, ישנם ענינים כלליים מאוד שגם אצל יהודים תלויים במזל, כמו עשירות ועניות, וכדומה, אולם גם ענינים כלליים אלו אפשר לשנות על ידי זכות גדולה, דרך מצוה גדולה שנזדמנה לידו, ובכך יוכל לשנות אף דבר כזה, וכן להיפך, ע"י מעשים רעים יכול להשתנות המזל לרעה, ובחרת בחיים. בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:אסטרולוגיהמזלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה