שויתי ה` לנגדי תמיד - באיזה צבע?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום למשיב, מה שלומך? באחת מההרצאות של הרב זמיר כהן, הוא מדבר על כתבי האר"י, שהאר"י איפה שהוא כותב שניתן לאדם לעמוד על מדרגתו הרוחנית על ידי מדיטציה בשם הוויה, ובהתאם לצבע שמצליח לדמיין, למשל ניסה לדמיין שם הוויה בצבע זהב, אז עומד על דרגה רוחנית גבוהה, והאר"י הקדוש מפרט אילו מדרגות רוחניות מסמל כל צבע.. ורציתי לדעת אם אתה יודע איפה זה מובא? ואם תוכל לכתוב לי את זה פה, ואם כן תודה מאוד :) אני רוצה להדפיס את זה, ויספיק לי התיאור של מה שעושה כל צבע, ואף ניסוח של דברי האר"י בעניין יתאים לי מאוד אם אתה יודע תודה רבה, אליה

תשובה

שלום וברכה

והנה לך לשון האר"י ז"ל בספרו הקדוש פרי עץ חיים - שער ראש השנה: "ימים ראשונים שאחר ר"ח אלול, ...ובחודש זה יתקן כל העונות והפגמים שפגם ושעוות, ויתקן כל פגם שראוי, כפי מה שיתבאר בתיקוני עוונות, ויתיר נדרו קודם ר"ה, וילקה ויכוין כוונת המלקות כמו שנתבאר במקום אחר, ואחר שתיקן פגם העוונות, אז ינסה בעצמו אם נשמתו מתוקנת, והוא שיסגור עיניו, ויצייר במחשבתו שם הוי"ה, אם תהיה נשמתו מאצילות, יראנו בצבע לבן מתנוצץ. ואם מבריאה, בלתי מתנוצץ.

ואם מיצירה, בצבע אדום. ואם מעשייה, בצבע שחור. ואותו אות אשר לא יוכל לצייר בקל במחשבתו, הוא האות שפגם בו, וצריך לתקן אותו בתשובה, ואם יראה לפניו השם כשלהבת אש, ידע שאדם שלם הוא בלי חטא". עד כאן לשונו.

בהצלחה – מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה