סגולת ארבעים יום פרק שירה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

לפני חודשי`ים קיבלתי על עצמי לקרוא פרק שירה 40 יום ומאז לא הפסקתי האם זה מותר או צריך לקרוא רק 40 יום והאם השפעת הסגולה של זה תכול כל 40 יום מיום שהתחלתי לקרוא או שרק פעם 1 היא חלה?

תשובה

שלום שלום

אמירת פרק שירה בכל יום, הוא מנהג עתיק יומין, עוד לפני שנעשה מזה סגולה לכל דבר. וגם לגבי הסגולה, אין צורך להפסיק אחרי גמר ארבעים יום, אפשר תמיד להתחיל ארבעים יום נוספים. כך כתוב בספר דרך חכמה (דף מה): "מנהגינו לומר פרק שירה כמו שאמרו חז"ל כל האומר פרק שירה בכל יום מובטח לו שהוא בן עולם הבא ותלמודו מתקיים".

ובספר אליהו רבה העיר עליו: זה לשון הברייתא תניא ר` אליעזר הגדול אומר כל העוסק בפרק שירה זה בכל יום מובטח וכו` ומשמע שאין צריך לאומרו כולו אלא רק העוסק בפרק בכל יום, וכמדומה שנוהגין לחלקו לשבעת ימי השבוע כמו ספר תהלים". כתב מהר"ם טראני בסוף ספר בית אלהים קרוב הדבר להאמין שדוד המלך ע"ה חיבר פרשת שירה ברוח הקודש שניתוסף בו כשסיים ספר תהלים.

ויש בו יותר מעלה מספר תהלים שהעיד בו ר` אליעזר מה שלא העיד על ספר תהילים, ואמר `כל העוסק` ולא `כל האומר` כי ענין העוסק הוא, לדעת ענייני הדברים וכוונתם לתועלת לקבל מוסר מן השירות האלו, אשר היו מיוחסות לאותם שהם למטה כמה מדריגות ממדריגות האדם, למען נחכים באחריתנו לעשות חוקי רצונו". ובהנהגות הקדוש רבי שבתי מראשקוב כתב:

"צריך אדם לומר פרק שירה בכל יום, וסודו דע כי כל הנבראים שבעולם יש להם שר בשמים, וע"י אותו שר נמשך עליו שפע, אך אי אפשר להשר להשפיע בתחתונים עד שיאמר תחלה שירה למטה, וע"י אותו שירה מקבל חיותו ומזונו להשפיע, לפי שכמו שכל עולמות עליונים תלוים בשיעור קומתו ית` כן כל הנבראים התחתונים תלוין בשיער קומת האדם, ועל ידו מתברכין כולם, לכן כל האומר פרק שירה ויודע לכוין כל הנבראים היכן הן רמוזים בשירות ההם ואומר אותן השירים הוא גורם שפע אל כל הנבראים התלוין בו, ושכרו מרובה וזוכה לכ"כ מעלת המבוארים".

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה