חלום על חבר לשעבר

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב. ראשית-תודה על האופציה שניתנה לי להעלות כאן שאלה. והשאלה היא.. לפני 3 שנים הכרתי את מי שהיום בעלי. עד אז, הייתי בקשר עם החבר הקודם שלי. היינו חברים שנתיים וחצי, והקשר הסתיים בבגידה שלו בי. לאחר תקופה ארוכה חודש הקשר, אך לא חזרנו להיות זוג. בשנה האחרונה אני חולמת המון חלומות עליו ואני לא מצליחה להבין מדוע. מעבר לזה, חלומות רבים מתרחשים דווקא בביתה של אמי, ובעיקר בחדר השינה שלה. אשמח לקבל הסבר. בברכה, דנה

תשובה

שלום

לפי המבואר בחז"ל חלום גורר חלום, שרוב החלומות באים ממה שחושבים במשך היום, ולכן אחרי שחלמת משהו ואת חושבת ביום על החלום, אזי אם המחשבות שלך היו בעומק, יכול הדבר לעורר חלומות נוספים בעקבותיו, וכך הלאה.

והעצה לזה להסיח את הדעת ולא לחשוב על החלומות שאת חולמת מהחבר, עד שהחלומות יפסקו. ויש סגולה לכך, לצרף תפילה בבית הכנסת בשעת ברכת כהנים שהחלומות על החבר ההוא יפסקו.

כמו כן ישנו עניין נוסף בזה, שלפי המבואר בספרים מה שנעשה בין כותלי בית נחקק בקירות באופן רוחני, ושלכן מייעצים הספרים כשמחנכים בית שכבר גרו בו אנשים בעבר כדאי לסוד ולצבוע את החדרים מחדש, בכדי לבצע מחיקה על מה שחקוק בקירות הבית, וכך להתחיל בדף חדש, ומכיוון שכנראה בילית עם החבר הקודם שלך בבית של אימך, לכן כשאת באה לשם מתעוררים המחשבות על מה שנעשה שם, ומתוך כך את חולמת עליו, ובכדי למנוע את הדבר כדאי לצבוע את החדר ההוא מחדש, והעיקר, כשתחשבי עד כמה טוב לך בזוגיות הנוכחית יבטלו המחשבות והחלומות על החבר ההוא.

בהצלחה – מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה