מגע מיני עם אשה פרודה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני לא מתקרב לנשים נשואות. אני יודע שאסור או לא רצוי להיות במגע מיני גם עם נשים לא נשואות, אבל זה כבר עניין אחר. הכרתי מישהי נשואה. היא פרודה מבעלה כבר 6 שנים. במהלך השנים האלה היא ניסתה להכנס לתהליך הגירושים וכל פעם משהו אחר צץ וזה נפסק. בשלב מסויים היא הצליחה לשכנע את עצמה שהיא פשוט גרושה. כלומר במשך השנים היא ראתה עצמה כפרודה (מושג שהחילונים משתמשים בו). ובשנה שנתיים האחרונות היא התחילה לראות עצמה כגרושה אולי מתוך הרצון הכל כך גדול להיות כזו. מדובר באשה לא אסרטיבית מה שהקשה גם על העניין של ללחוץ על הבעל לסיים עם זה כבר ולהתגרש כמו שצריך. נפגשתי איתה בידיעה ברורה שהיא גרושה. היו ביננו נגיעות, אבל בשום שלב לא היתה חדירה. היות ולא היה בידי קונדום (אני יודע שגם זה אסור..) יומיים לאחר מכן עלו בה מחשבות והיא נזכרה שבעצם היא לא התגרשה על פי ההלכה והיות שדיברנו על זה בעבר, על עניין הגירושים, היא ידעה עד כמה זה חשוב לי ולכן מיד סיפרה לי על זה. שאלותי הן: 1. האם עברתי על איסור משכב עם אשה נשואה? 2. לאחר שהיא תתגרש כהלכה ואם יתפתח ביננו קשר רציני, האם נוכל להתחתן כהלכה? (אני יודע שגבר ששכב עם נשואה, אינו יכול להתחתן איתה כהלכה גם לאחר שהיא התגרשה מבעלה) היות ומדובר בשאלות הלכתיות רגישות מאוד.. אקווה שיוכל לענות עליהן רב הבקיא מאוד בנושא או אם תוכלו להפנות אותי אל הכתובת הנכונה. תודה.

תשובה

שלום

גם התקרבות מינית לנשים לא נשואות אסורה בהחלט [והביטוי `לא רצוי` על עניין זה אינה במקומה כלל], ועל הרוב, בזמן הזה, אין כמעט הבדל בחומר האיסור בין אשה לא נשואה לבין אשה נשואה, מאחר והנשים הלא נשואות הן נידות מכיון שלא טבלו במקוה אחרי המחזור, ובכן, גם עליהן חייבים כרת משום נידה, אלא שבאשת איש נוסף על עונש כרת גם עונש של מיתת בית דין בזמן שהיה בית המקדש קיים, והסנהדרין ישבו במקומם.

כמו כן אני חייב להוציא מהטעות שיכול להשתמע מתוך דבריך, אין שום הבדל בחומר האיסור בין חדירה באמצעות קונדום לחדירה בלא קונדום, בין כך ובין כך האיסור מן התורה, והעונשים בהתאם.

לפי דבריך, שלא באת לידי חדירה אפי` במקצת, הרי שלא עברת על איסור אשת איש, אולם עברת על איסור `קריבה בעריות` שהוא איסור מן התורה הכוללת כל סוגי ההתקרבות שיש בהם מגע גופני של חיבה. לאחר שהמדוברת תתגרש כהלכה, בעיקרון, היא מותרת לינשא לך לפי ההלכה, אם אינך כהן, אולם אף שכך ההלכה הברורה, כדאי שתציע אז שוב את העניין לפני הרב שיסדר את הקידושין בכדי שיאשר את הדברים.

והנני להזכירך שוב, שאסור לך מן התורה להתקרב אליה גם במגע גופני שאיננה כוללת חדירה, כל עוד היא איננה נשואה לך כדת משה וישראל, ועד אז יש בהתקרבות אליה כמה איסורים, איסור קריבה בעריות משום אשת איש, איסור קריבה בעריות משום נדה, ואיסור זה ישאר גם אחרי שהיא תתגרש עד שהיא תינשא לך כדין.

גם ללא מגע גופני אסור לך באיסור חמור להתייחד עמה בבית אחד עם דלת סגורה, עד שהיא תינשא לך כדת משה וישראל.

בהצלחה – מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה