הלכות ומנהגים

האם צריך לעמוד מפני ההורים באמצע ברכת המזון?

  • כ' אדר א' התשע"ט 
אא

שאלה

האם כאשר אחד ההורים נכנס לחדר ואני מברכת ברכת המזון או מתפללת עלי לעמוד? תודה רבה

תשובה

שלום רב,

באמצע פסוקי דזמרה וקריאת שמע וברכת המזון, את חייבת לעמוד מפני הורייך, וכל שכן באמצע ברכת מעין שלוש או בורא נפשות ושאר ברכות (על פי מה שכתב בספר הליכות עולם חלק ח' עמודים קצ-קצא. וכן כתב במפורש בקצור שלחן ערוך ילקוט יוסף כיבוד אב ואם פרק ד סעיף כ).

אמנם יש לציין שלפי מנהג האשכנזים אין חיוב לעמוד מפני ההורים אלא רק פעמיים ביום - בבוקר ובערב (על פי מה שכתב הרמ"א יורה דעה סימן רמב סעיף טז לעניין עמידה מפני חכם. ויעויין חיי אדם כלל סז סעיף ז, ושו"ת שבט הלוי חלק ב' סימן קיא אות ד, ואשרי האיש חלק יורה דעה חלק א' פרק לח סעיף מב שהוא הדין לעניין עמידה מפני ההורים), אלא אם כן יש שם אנשים שלא יודעים שכבר עמד בפניהם (חיי אדם שם).

בברכה,

הלל מאירס


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:כיבוד הוריםברכת המזון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים