חברה והשקפה

מה עושים שמאבדים מישהו שהיה כל עולמך

  • ד' אדר א' התשע"ט
אא

שאלה

שלום רב קוראים לי שקד ואני בת 16 אבא שלי חלה בסרטן שנה וחודשיים והוא נפטר לפני חודש וחצי בערך ממש קשה לי אני לא יודעת איך להתמודד אני כל כך אהבתי אותו הוא היה כל עולמי מה אני עושה איך מתמודדים?

ועוד שאלה אין סיכוי בכלל שמישהו שמת יחזור אי פעם ?מה עם תחיית המתים זה משהו שכדאי להאמין בו או לא?

תשובה

 שלום וברכה,

כואב הלב, באמת כואב הלב. תנוחמי מן השמים.

עליך להחזיק מעמד ולהמשיך להתחזק ברוחניות - בשביל אביך ז"ל, ולא להתייאש, כי ודאי לא היה רוצה שתתייאשי ותפלי. אל תשכחי שנשמתו עכשיו בעולם הבא, חי וקיים. יש נחת רוח גדול להורים כאשר ילדיהם מתחזקים, מקיימים מצוות וחסדים - בזכותם עולה נשמתם למרומים.

כאבך האישי אינו קורה במקרה ולא לחינם. הקב"ה מגלגל נשמות לעולם הזה בדקדוק רב, הקב"ה אינו נותן אפילו טיפה של ייסורים יותר ממה שצריך לתיקון הנשמות (אמרו חז"ל שאפילו אדם שמוציא בטעות שתי מטבעות מהכיס במקום שלוש, הרי אלו ייסורים שנקבעו לו משמים! עד כדי כך הכול מדוקדק משמים, והכול קורה לטובה). דעי שעוד לפני שירדה נשמתו של אביך לעולם הזה נקבע מתי תילקח, וגם נקבע שאת תהיי בתו היקרה. 

אמרו חז"ל (פסחים דף נ, עמוד א): "לא כעולם הזה העולם הבא: העולם הזה - על בשורות טובות אומר ברוך הטוב והמטיב, ועל בשורות רעות אומר ברוך דיין האמת. לעולם הבא כולו (אומר): הטוב והמטיב". כי בעולם הבא מבינות הנשמות את כל החשבונות, ורואות את גן-עדן שהוא מקומן האמתי לנצח נצחים, שאין בו גוף ולא רצונות הגוף.

הרי לבסוף כולנו מזדקנים ונפטרים מן העולם, ולא לוקחים איתנו דבר מלבד מצוות: "שבשעת פטירתו של אדם אין מלוין לו לאדם לא כסף ולא זהב ולא אבנים טובות ומרגליות, אלא תורה ומעשים טובים בלבד" (אבות ו, ט). 

הקב"ה נתן לך נשמה גבוהה וכוחות נפש גדולים לעמוד בייסורים האלה ולהתחזק - וגם להיות משענת לבני משפחתך שצריכים אותך צדיקה וחסודה. 

ייסורים כאלה מבגרים מאוד, והלוואי שיהיו לך לסולם בזכותו תהיי חזקה יותר, ותזכי להקים יום אחד משפחה לתפארת. מי שנתקל במוות בגיל צעיר - בדרך כלל מבין שהעולם הזה אינו העיקר, ומשקיע יותר ברוחניות, במצוות ובחסדים.

אמליץ לך לצפות בקביעות בהרצאות שבאתר ובערוץ הידברות, אפילו שעה ביום תיתן לך כוחות נפשיים גדולים, כי התורה היא כמו אויר לנשימה. את מוזמנת להתקשר לקו המתחזקים של הידברות, ולקבל עצות להתחזקות ושיעורי תורה באזור מגוריך: 

073-2221230

אף מת איננו נעלם. כל נבואות התורה התגשמו אחת לאחת - הירידה לגלות, התפוצה בעולם, האנטישמיות, הרדיפות, וגם השיבה באחרית הימים לארץ ישראל. התורה הבטיחה שבאחרית הימים, עם בוא הגאולה יבנה בית המקדש השלישי, והמתים ישובו בתחייה כדי לזכות לחיות בגאולה. כך שוודאי יש למה לצפות. 

ראי כאן על תחיית המתים:

https://www.hidabroot.org/article/2713

המשיכי להתחזק בעז"ה. אנו כאן בכל שאלה שתהיה לך.

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:אובדןפטירת קרוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה