תפילה וברכות

רוצה להתפלל וללמוד יותר

  • כ"ב שבט התשע"ט
אא

שאלה

שלום רב, אני ובעלי בתהליך ארוך ואיטי של חזרה בתשובה ב"ה.. כול פעם מתקדמים עוד ועוד קצת. בעלי משתדל ללכת לבית כנסת כול יום, מתפלל והולך לשיעורים. אני לעומת זאת רוב הזמן עם הילדים המתוקים שהם כול עולמי ( 3 ילדים קטנים). יש לי סיפוק גדול מהיותי אמא ואני נהנית לדאוג לכול צורכי הבית והמשפחה אך יחד עם זאת מרגישה תסכול עצום על כך שאני לא מוצאת זמן להתפלל מספיק או לקרוא וללמוד כפי שהייתי רוצה. בבוקר אני עובדת וכשאני חוזרת בצהריים אין לי רגע דל עד שהם הולכים לישון. וגם לאחר מכן זה לסיים לטפל בבית, להתקלח לשבת קצת עם בעלי ואני כבר עייפה ותשושה בשביל לפתוח ספר. לעתים רואה הרצאות משתדלת מאוד. יש לי שיעור אחד קבוע בשבוע עם חברה חרדית שמלמדת אותי אך זהו בגדול. נסענו בסופש האחרון אני ובעלי למלון באילת בלי הילדים ופשוט ריחפתי כול השבת. התפללתי את כול הברכות של הבוקר סוף סוף כולל שחרית ותפילת 18 בנחת, קראתי הרבה ספרים מחזקים והתפללתי המון מתהלים ומהלב. היה לי כול כך כיף עד שכשחזרתי ממש בכיתי על כך שאין לי יותר את הנחת הזאת כשאני בבית עם הילדים. גם כשאני הולכת לבית הכנסת בשבת זה יותר בשבילם שיספגו את האוירה אך אין לי פנאי לשבת ולהתפלל שם כי אני חייבת להשגיח עליהם. בקיצור יש לי צער ממש גדול מזה ואני שואלת את עצמי למה זה ככה?? גם אני רוצה להתפלל הרבה וללמוד ולהתחזק ושיהיו לי הכוחות לכך.. איך אני אמורה לעשות את זה במקביל להיותי אמא (ובאמת מסורה ואכפתית)?? אשמח לעצה ותובנה.
תודה רבה!

תשובה

שלום וברכה

חשוב לדעת ולהבין שהקב"ה פטר אותך מהרבה מאוד מהמצוות מאחר שאת עסוקה בגידול הילדים, הרי שמעלת גידול הילדים גדולה יותר מהתפילות והמצוות. בטיפול בילדים את מקיימת את רצון השם ומתקרבת מאוד לבורא עולם.

משל למה הדבר דומה למלך שהיו לו מרגליות יקרות מאוד שהיה חשוב לו שיטפלו בהם כראוי וכאשר מצא אנשים ראויים לכך ביטל מהם כל עול אחר והורה להם להתעסק רק במרגליות היקרות. כך גם האשה, בורא עולם נתן לה את המרגליות הכי יקרות - נשמות בני ישראל - דור העתיד של עם ישראל ולכן פטר אתכן מכל דבר ועניין. 

על כן אין כלל מה להתלונן ולהרגיש רע בכך ובוודאי יש לשמוח מאוד על התפקיד החשוב שקילבת. כאשר תקומי בבוקר ותאמר לעצמך אני קמה היום לעשות נחת רוח לבוראי ולתת את כל מה שאני יכולה לבעלי ולילדיי הרי שבוודאי תרגישי את קירבת אלוקים אילייך בכל הפעולות של כל היום.

בהצלחה רבה בעובדת הקודש,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:קירבת אלוקיםגידול ילדיםתפילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה