חברה והשקפה

האם בתור דתיה שמרגישה שבמסגרת השירות הלאומי יש בה יכולות יוצאות דופן ואינן ממושות בגלל החוסר רצינות והחוםשיות שבמסגרת שירות לאומי יכולה לל?

  • ה' שבט התשע"ט
אא

שאלה

אני מדריכה באתר היסטורי במסגרת השירות הלאומי . אני מדריכה מול חיילים לפעמים, מכינות צבאיות ועוד ... המון פעמים לאחר ההדרכה קיבלתי שבחים . החיילים שהיה מצופה מהם לא להקשיב ל״הדרכה היסטורית משעממת במוזיאון ״ גילו עניין , שאלו שאלות וקיבלתי המון מחמאות . אני מרגישה שיש בי יכולת הדרכה ממש טובה ויצאת דופן . במסכרת השירות הלאומי אין רצינות , המון חופשיות ואין הרבה הדרכות בכלל . פעם ב הדרכה... בנוסף במקום לשבץ בנות שירות ברוב ההדרכות האתר ההיסטורי מחוייב לשבץ עובדים מה שגורם לפחות עשייה בשירות . אני אוהבת רצינות , אוהבת שדוחפים אותי לעשות מה שצריך ותמיד בלב העשייה . אבל בשירות הלאומי זה לא כך . כשאני מדריכה מול חיילים ואני רואה את העיניים שלהם נועצות בי בסקרנות ורצון לשמוע אני מסופקת . מרגישה הרגשת שליחות . וזה לא קורה בכלל ... כמו שאמרתי פעם ב. אני מרגישה שיש בי כישרון שאני לא יכולה להתעלם ממנו . ולמה לתת ממני עשרים אחוז בשירות מאשר שמונים אחוז בצבא . בצבא להכשיר חיילים ולהרגיש שאת לא סתם מספרת את ההיסטוריה , אתעושה את ההיסטוריה בכך שאת מכשירה חיילים . אין הרגשת שביזות / הפסקות מרובות וחוסר רצינות כמו בשירות הלאומי . שם אני מאמינה שיקחו אותי ברצינות , ולא עוד כוח אדם באיזה מוזיאון . אולי אוכל להביא לידי ביטוי את הכישרון הזה בצבא . לחתוך מהשירות , לחכת למדרשה ולהתחיל תהליך גיוס . כמובן שמבחינה הלכתית זה לא בסדר , אבל זה לא בסדר רק כשאני בוחרת להתגייס לתפקיד של לוחמת או תםקיד שדורש ממני לפעמים ללבוש מכנסיים . בנוסף אין לי חיי חברה במוזיאון . בצבא אוכל גם להאיר את דרכי הדתית כשמישהו ישאל וירצה בכך .

אשמח לדעת אם זה בסדר להתגייס או שזו שטות . אי חושבת שאני לא מנצלת מספיק את הכוחות שבי , ובשירות אני נותנת לחלל זמן שיש להשתלט עליי ואני לא עושה דבר .

תשובה

שלום וברכה

לפי מה שאת כותבת יש לך כוחות הפשעה גדולים ומיוחדים, בוודאי קיבלת כשרונות ברוכים אלו כדי להשלים את תיקונך בעולם להשפיע על אחרים להתעלות ולהתקדם בעבודת השם שלהם ובמימוש העצמי שלהם ועוד עוד ועוד.

אולם הרעיון של הגיוס הינו עצת היצר, לקחת את המעלות שלך להפוך אותם למשחית עבורך חלילה. נכון שכדאי לך לעצור את השירות שמבזבז את כשרונתייך ואת זמנך לריק ללא תועלת גדולה מידי, אבל משם הדרך הנכונה היא ללכת לאזרחי ולנסות להועיל לעם ישראל בכל אשר תוכלי,  להשתלם בקורסים שיעצימו את הכשרונות שלך ולהיכנס לשדה החינוך והקירוב ועוד עוד. רעיון הצבא הינו רעיון נפסד מעצתו של היצר הרע להפילך לבאר שחת חלילה.

עלי והצליחי, שבת שלום,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:גיוסשירות לאומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה