נשים

התחזקתי

  • ג' שבט התשע"ט
אא

שאלה

שלום לכבוד הרב רציתי לשאול שאלה. התחלתי להתחזק בדת משהו כמו לפני שנה אני בזוגיות עם מישהו כבר כ7 שנים ללא חתונה אך זאת לא השאלה .. במהלך הקשר שלנו כשעוד היינו מקיימים יחסי אישות לפני שלקחתי על עצמי לחדול עד לחתונה היינו מקיימים יחסי אישות גם בנידה (פעמים בודדות לא משהו שהוא בנוהל ) אני מודעת לזה כעת שהדבר הוא חטא גדול ומאז עשיתי על זה תשובה ואמרתי לו לעשות על זה גם והוא גם עשה ומאז אנחנו לא חוזרים על זה עוד אבל מה שכן שמעתי בשיעור תורה או שהבנתי לא נכון יתכן שתשובה לא מספיקה על הדבר? והגבר צריך לצום או לעשות משהו אחר? אני יודעת בוודאות שהוא לא יקבל על עצמו משהו חריף לעשות כי הוא לא חזר בתשובה ועדיין חילוני ככה שתשובה הייתה משהו שהוא עשה ״בקלות״. דבר נוסף האם לחטוא בנידה זה רק לקיים יחסי אישות בנידה? או גם נגיעה? כי אנחנו לא שומרים נגיעה בנידה וגם בכלל לא שומרים נגיעה אנחנו לא בנקודה הזאת ויצא לי לחשוב שבתכלס המון אנשים שהם לא דתיים לא שומרים נגיעה בנידה - מה על כולם יש 86 תעניות ? קצת מפחיד אשמח להבין קצת על הנושא ...

תשובה

שלום וברכה

ראשית יש להבהיר שאיסור הנידה הינו שלא לקיים יחסים מעת קבלת המחזור עד לטבילה בפועל. גם כאשר המחזור הפסיק לגמרי עדיין האיסור עומד בתוקפו ללא טבילה ושבעת נקיים וכו'.

ב. התשובה מועילה לכפר על כל עוון אף שאיסור הנידה הוא איסור כרת, הרי שהכפרה על החטא הוא בתשובה בלבד. אולם מבואר בגמרא שאף שהעוון מתכפר דהיינו שבורא עולם לא כועס חלילה יותר על האדם הרי שנפשו עדיין מזוהמת מהחטא ולכן הקב"ה שולח ייסורים על האדם לנקות את הנפש ולחילופין האדם צם למרק את הנפש במקום הייסורים. אולם אין זה מעכב את התשובה כלל. כמו כן כתבו הפוסקים שהשומר שבת כהלכה זוכה למרק את העוון במקום היסורים ואין צורך לא בצומות ולא בייסורים ועצם ההקפדה הראויה על שמירת השבת ממרקת את העוון.

ג. אמת שיש איסור נגיעה עד לחתונה ועד לטהרה ויש לשאוף בעז"ה להגיע לכך אבל איסור קיום היחסים חמור יותר ואיסורו כרת ובודואי שעצם הצעד הגדול שלכם להימנע מקיום יחסים עד לחתונה הינו צעד גדול ומבורך שבעז"ה יביא אתכם להתעלות עוד ועוד ולקיים את מצוות הנידה בצורה מושלמת.

ד. אציע שבעז"ה תתחתנו בהקדם האפשרי וכך תזכו להקים בית נאמן בישראל על טהרת הקודש, כאשר כל מגע הינו מצוה ולא חטא וכך גם תזכו לתיקון משולם של החטא כי יום החופה מכפר על כל העוונות כולם בצירוף התשובה.

אשמח לסייע ועד.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:חטאנידה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה