הלכות ומנהגים

ציצית ויחס המשפחה

  • כ"ב טבת התשע"ט
אא

שאלה

כבוד הרב שלום רב!
ברוך שם כבר כמעט שנה שאני בתהליך חזרה בתשובה ואני משתדל כמה שיותר לקבוע עיתים לתורה ולקבל עליי עוד מצוות ולהפוך את אורח החיים שלי לדתי כמה שיותר. אחת המצוות שהיה לי קשה מאוד לקבל על עצמי היייתה ציצית וברוך השם לפני כמה שבועות קיבלתי על עצמי ובאמת הרגשתי שאני כבר בשלב בו אני יכול לשים ציצית. המשפחה שלי שיהיו בריאים חילונים ששומרים כשרות וחוגגים חגים אך לא ממש יותר מזה וכאשר חזרתי בתשובה והתחלתי לחבוש כיפה ולשמור שבת וללכת לשיעורי תורה הוריי לא כל כך אהבו את זה אבל ברוך השם לאחר שראו שבאמת השתנתי לטובה ושאני מכבד אותם יותר הם כבר לא מעירים לי על כך כל כך ומתייחסים אליי כבר אל דתי.אגיע לעיקר העניין: כבר יותר מחודש שאני עם ציצית ואני שם מתחת לחולצה כי אני לא רוצה שהוריי ידעו מפני שאני מרגיש שהם לא יאהבו את זה ויריבו איתי על כך ברצוני שתי שאלות:
1. במקרה היו לי בבית 2 ציציות שהיה פעם של אחשלי בתקופה שגם הוא היה דתי ואני משתמש בהם כבר הרבה זמן בלי לכבס כדי שהוריי לא יראו בכביסה את הציצית ואז ידעו שאני שם אותה. האם מותר ללבוש את הציצית שהיא לא מכובסת והאם זה מכבד אותה או שעליי לכבס אותה אחרי כל פעם ואני לא יכול ללבוש שהיא לא מכובסת?
2. האם אני חייב לומר להוריי גם אם אני מרגיש שזה יגרום לריב לא נעים עם הוריי ואף יעציב אותם?
מצטער על כך שהשאלות טיפה מוזרות אך אודה לך מאוד אם תוכל להשיב לי גם הכי בקטנה כי באמת כרגע זה אחד הנושאים שאני באמת קצת אבוד בהם. תודה רבה ובשורות טובות!

תשובה

שלום וברכה

1. מותר.

2. לא חייב לספר.

אבל למעשה תמיד עדיף לעדכן את ההורים ולא להסתיר כי כפי שאתה רואה לאחר תקופה קצרה של טענות הכל חוזר לסדר הרגיל וכולם מכבדים את החלטתך וחיים בשלום עם זה.

בכל מקרה בני ספרד ןרבים מבני אשכנז הולכים עם ציצית תחת לחולצה ולכן אין צורך לשנות את זה.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:ציציתמשפחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה