הלכות ומנהגים

איפה המקור שאסור ללכת לבריכה מעורבת?

  • כ"ב טבת התשע"ט
אא

שאלה

האם מותר ללכת לבריכה מעורבת, אני יודע שאסור רק השאלה איפה המקור ומה האיסור? תודה!

תשובה

שלום רב,

עיקר האיסור נובע ממה שנאמר בתורה (במדבר טו לט) "ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם אשר אתם זנים אחריהם", ולכן מי שמסתכל באשה אפילו באצבע קטנה לשם הנאה עובר בלאו זה. ובמקומות שדרך הנשים לכסותם אף ראיה בעלמא ללא כוונת הנאה אסורה וכמו שכתב המשנה ברורה (סימן עה סק"ז).    

וכבר אמרו בגמרא בבא בתרא (דף נז עמוד ב) על הפסוק (ישעיה לג טו) "ועצם עיניו מראות ברע" אמר רבי חייא בר אבא, זה שאינו מסתכל בנשים בשעה שעומדות על הכביסה (ופירש הרשב"ם, דהיינו כשהולך על שפת הנהר והנשים רגילות לעמוד שם בגילוי שוק). ומקשה הגמרא, איך מדובר, אם יש לאותו אדם אפשרות ללכת בדרך אחרת רשע הוא (וכתב הרשב"ם, אפילו אם עוצם עיניו רשע הוא, שלא היה לו להתקרב למקום ההוא ולהביא עצמו לידי נסיון), ומעמידה הגמרא שמדובר שאין לו דרך אחרת ללכת בה, ומכל מקום הוא צריך להקפיד להטות עיניו לצד אחר או לעצום עיניו.

ועל פי זה כתב בשו"ת יחוה דעת חלק ה' (סימן סג) שמכל שכן ההולך ומתרחץ בים מעורב שהפריצות שם רבה מאוד, אין ספק שההולך ומתרחץ שם נקרא רשע, שבשום אופן אי אפשר שלא יסתכל בנשים הפרוצות, וגדול עוונו מנשוא. וכן ראה עוד בשו"ת ישועת משה חלק ג' (סימן קי) ובספר קריינא דאגרתא חלק א' (מכתב קפה).

בברכה,

הלל מאירס

     


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:בריכה מעורבתולא תתורו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה