אמונה

רע בחיים

  • כ"ד אלול התשע"ח
אא

שאלה

שלום כבוד הרב ,
אני בת 23 ועוד מלפני שנולדתי (בלידה) כמעט כל שנה קורה לי מקרה שכמעט הורג אותי - תאונת דרכים , נפילה לתוך זכוכית , מטפלת מתעללת , זיהום שכמעט הרג אותי ......ולא חסר,אני בן אדם טוב , ועם הזמן אמונתי בצדק ובחיים טובים לאנשים טובים נעלמת ,אני כל הזמן רואה שרק מי שרשע ועושה הצגות כלפי חוץ טוב לא , ואני באמת רחבת לב וטובה וכל הזמן רע לי ולא הולך בשום דבר ומה שכן הולך נהרס מאוד מהר , וזה עוד מלפני שנולדתי ובעקביות כל שנה בחיי עד היום , ממה זה נובע , כי אם ממעשים שגויים שלי אין סיכוי , אני באמת בסדר גמור (אין מושלם כמובן).האם זה קללה ? מה יכול לעזור

תשובה

שלום וברכה, 

צר לי לקרוא על הקשיים שחווית. עם זאת, העובדה שניצלת פעם אחר פעם מעידה עד כמה הקב"ה אוהב אותך ומגן עליך - חרף גזירות כאלה ואחרות מגלגולים קודמים. הקב"ה לא מוותר עליך. 

נסי להתחזק באמונה שאת בידיים טובות - בידיו של בורא עולם - ונסי להתחזק כפי יכולתך ולהתקרב אליו בקיום מצוותיו. בפרט מצוות השבת - שהיא מקור הברכה:

https://www.hidabroot.org/video/61051

את ב"ה צעירה מאוד וכל החיים לפניך. העבר אינו מעיד על העתיד. 

אני בטוח שהקב"ה אוהב אותך מאוד על לבך הטוב. הוא נתן תורה ומצוות כדי להטיב לנו גם בעולם הזה, וגם לעולם הבא. ראי בבקשה במאמרי:

https://www.hidabroot.org/article/237113

היהדות נועדה לאנשים טובים - כדי להוציא את מלוא הפוטנציאל הרוחני שלהם. 

לעתים קשיים וייסורים בחיים נועדו לפקוח את עינינו, להוציא אותנו מן המרוץ החומרני של החיים - ולהכיר בכך שיש תכלית רוחנית גבוהה מן החומר. בדרך כלל האנשים המיוחדים ביותר הם אנשים שהתמודדו עם ייסורים והכירו את אפסיות החומר, מתוכה בחרו בחירות רוחניות גדולות.

הרשעים סובלים גם בעולם הזה וגם בעולם הבא - רע להם עם עצמם, הם חיים בסכסוכים ומחלוקות תמידיים, ובדרך כלל גם מתגרשים ולא מוצאים אהבה בחיים. אין להם אהבת אנשים וחמור מכך - אינם זוכים לחוש בקרבת ה' ואהבתו. 

אמליץ לך בחום לקבל על עצמך לצפות בקביעות בהרצאות שבאתר/ערוץ הידברות. אפילו רק זמן קצר ביום - יתרום הרבה מאוד לנשמתך, ויגלה לך תובנות רבות לגבי עצמך והחיים.

בפרט אמליץ לך לצפות בהרצאותיו המחזקות של הרב יגאל כהן שליט"א:

 https://www.hidabroot.org/vod/?lecturer=11248

מאחל לך את הטוב ביותר, שייטב לך בגשמיות וברוחניות. בשורות טובות!

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:ייסוריםקשיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה