הלכות ומנהגים

עבודה בערב חג ובצומות

  • כ"ד אלול התשע"ח 
אא

שאלה

שלום כבוד הרב,
התחלתי לעבוד במקום שדורש ממני לעבוד הערבי חג, זה מעיק עליי מאוד ואני מרגישה שאני עבד של העבודה. במיוחד בתקופה הזאת זה קשה לי שאין לי פנאי לעסוק בהשם ובתשובה ובימים הנוראים. באופן כללי בחיים שלי ובעתיד אני לא מעוניינת שהעבודה תשתלט לי על החיים ושאהפוך לעבד שלה.
בגלל המצב אני לוקחת חופש מהעבודה בערבי החגים. סהכ יש לי 12 ימי חופשה, מה שאומר שיורדים לי המון ימי חופשה בגלל זה וכשאצטרך באמת לקחת יום חופש זה לא ממש יתאפשר. רציתי לדעת האם מותר לי לדווח על צומות כימי מחלה ואז הם לא ירדו מימי החופש שלי. באופן כללי לא קל לי בצומות ולכן בטוח שלא אוכל לעבוד לפחות לא לאורך כל היום (המשרה היא 8-5) . חשוב לציין שהעבודה יודעים שאני דתייה ושאני צמה בצומות ויכול להיות אולי שזה יגרום לחילול השם כי ידעו שאני כביכול משקרת.
האם זה מותר?

תשובה

שלום וברכה

אין לשקר חלילה.  אם את עובדת ביום צום כרגיל ומרגישה חולשה בלתי רגילה שמקשה עלייך את התיפקוד תוכלי לשבור את הצום.

בהצלחה,

בנימין שמואלי


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:עבודהצוםגזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים