זוגיות

איך מסתדרים עם משפחת בן הזוג החילוני

  • ג' אלול התשע"ח
אא

שאלה

שלום,
אני בחורה דתיה-מסורתית, ואני בקשר עם מישהו חילוני ממשפחה חילונית.
אני והוא מסתדרים מאוד טוב ודיברנו הרבה על העתיד ועל אורח חיים בבית והגענו להסכמות בינינו, אך לאחרונה התחלתי לחשוש מהשילוב במשפחה חילונית.
המשפחה שלו מצד אחד כן מנסה לכבד ולקנות כלים שיהיו בשבילי וכו' אך מצד שני עדיין לפעמים זורקים הערות של "מה זה משנה איזו כף" או "וואי זה עוגה חלבית את לא יכולה לאכול ממנה". מעבר לזה, הם בזמן האחרון מתרחקים יותר והם לא מקפידים על מנהגי החגים, פסח בוודאות שלא אוכל לעשות אצלם אבל אפילו ברכות של ראש השנה הם לא מבצעים הכל. עוד דבר שעלה זה אירועים כמו ימי הולדת וכו' - הם מבחינתם רוצים לחגוג בסופש אבל אז אם אני מצטרפת אני משנה להם את כל התוכניות ופתאום אי אפשר על האש בשבת ואי אפשר מסעדה בשבת.

אשמח ממש אם יש כאן זוגות מעורבים שיוכלו לייעץ לי כיצד הם הסתדרו להשתלב במשפחת בן הזוג החילונית. האם לא הרגשתם נטל? שבגללכם משנים הכל? האם זה לא יעיק להם מתישהו? ואז יגרום לסכסוכים?

תודה מראש, שוב אגיד שעם בן הזוג אני מסתדרת מאוד מאוד טוב ובאמת שדיברנו על הכל החל משבתות בבית ועד חינוך ילדים ושם אנחנו מסכימים.

תשובה

שלום וברכה

אין לדחות את הזיווג בגלל המשפחה. 

חשוב לדעת שמאחר ואת יודעת ומבינה כמה גדול ערכו של השבת והחגים וכו' ומאחר וגם משפחתו יהודים גמורים ומושלמי ם לכל דבר הרי שאף שהם לא זכו להכיר את ערכו של השבת וחג הרי שאם בזכותך הם נמנעים מחילול שבת אפילו חלקי ובשזכותך הם מתחברים קצת למסורת היהודית ויודעים יותר על התורה והמצוות, שכרך גדול מאוד.

הכי חשוב שאת תהיי שלימה ובטוחה בדרכך ובהבנתך במעלת שמירת השבת לכל יהודי ויהודי וכך לא תרגישו נטל לעולם, להיפך תהי שמחה ומאושרת שאת זוכה להציל אותך מחילול שבת.

ברגע שאת לא תכפי עליהם כלום ולא תדרשי מהם להשתנות אין כל סיבה שתהיה מריבה ביניכם.

אם תרצי עוד הכוונה נא לשלוח מספר טלפון ונשמח לסייע לכם עוד.

בברכה,

בנימין שמואלי 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:זוגיותשלום בית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה