הלכות ומנהגים

פטירת אימי

  • י"ט אב התשע"ח 
אא

שאלה

שלום רב
אימי נפטרה לפני כשנה כמעט.
רציתי לשאול האם הנשמה שלה מסתובבת בבית ורואה את הנעשה בבית כשעכשיו אבא שלי גר שם לבד?
האם היא עצובה? שמחה? האם יש לה רגשות במובן הרוחני?

תודה.

תשובה

שלום וברכה

הרבה דברים לנשמות ולא נוכל לדעת מה עם כל נשמה.

אנו רוצים לקוות ולהאמין שהנשמה של אימך בגנזי מרומים בגן עדן ונהנית יחד עם כל הצדיקות בעולם האמת.

בדרך כלל הנשמה מודעת לנעשה בעולם הזה ויודעת אם קרוביה נהנים בעולם הזה או סובלים, בדרך כלל הנשמה יכולה להתפלל על הקרובים ולבטל מעליהם כל גזירות רעות. כבר אמרו חז"ל שאנו חיים בעולם הזה רק בזכות תפילת הנפטרים.

נקווה שנשמת אימך עולה ומתעלה בשמיים והכל תלוי כיום רק במעשי יוצאי חלציה. אם יוצאי חלציה הולכים בדרך ה' הרי שנשמתה מתענגת ומאושרת ומתעלה יום יום, אם חלילה הפוך הרי שהנשמה מצטערת מאוד במעשי יוצאי חלציה וכמבואר כל זה בזוהר ובספרים הקדושים.

בברכה,

בנימין שמואלי


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:עילוי נשמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים