חברה והשקפה

כח עליון ויהדות

  • י"ג אב התשע"ח
אא

שאלה

אני חיפשתי במלא מקומות ושאלתי מלא רבנים שאלה שאין לי עליה תשובה.אני מסכים שיש כוח עליון כלשהוא שברא את העולם.
אבל מי אמר שזה אל כמו שהיהדות מכירה אותו מי אמר שהוא שומע תפילות? מי אמר שהאל קיים בגירסא היהודית .?
אני רוצה תשובה לוגית .תשובה מיסטית או תורנית לא תהיה עבורי תשובה מקובלת כי יש מלא הפרכחות החל מי ארכיולוגיה עד פיזקה

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

כתבתי חוברת שלמה שעוסקת בנושא שאלתך. לקריאת החוברת חפש בגוגל את המילים "שיחה גורלית", אני בטוח שתהנה!

ברגע זה ממש, פועלים בתוך גופך מיליוני מערכות גאוניות בתחכומן. גופך בנוי ממיליארדי אטומים שפועלים בתיאום, אפילו התא הקטן ביותר שיש באצבע שלך מורכב יותר מכל מערכת התחבורה בעיר ניו יורק. הידיים שלך הם מנופים מורכבים מלאים פרקים תואמים שמאפשרים לך לתפקד בחיים. בכל אחת מן העיניים שלך יש יותר מ-120 מיליון קולטני אור, המאפשרים לך לקבל תמונה חדה וצבעונית של המציאות סביבך. בכל יום הלב שלך מעביר 8000 ליטרים של דם בתוך גופך - פירוש הדבר כי בשלושה ימים משאבת הלב שלך היתה מסוגלת למלא בריכת שחייה! אך כל כך הרבה ליטרים של דם דורשים ניקוי רעלים תמידי, ולכן בכל דקה שעוברת הכבד שלך מסנן 2 ליטר של דם מרעלים. המח שיש בראשך הוא פלא הבריאה, ובכל היקום כולו לא נברא מחשב מתוחכם כל כך - מוחך מפעיל 100 מיליארד נוירונים (תאי עצב) - מספר זה גדול יותר מכל הכוכבים שיש בגלקסיה, וכולם פועלים בתיאום מושלם כדי לאפשר לך לראות לשמוע לנוע לדבר ולחשוב. ואין כאן המקום לתאר את כל התהליכים המדהימים והמורכבים שפועלים בגופך.

האם יש לך ספק בכך, שמי שברא כל זאת, יש לו מטרות גדולות בשבילך?

ויושם לב לעובדה שכל המערכות המדהימות הללו - הן רק הכלי החיצוני שניתן לך בעולם הזה, כדי שהנשמה שלך תוכל להפעיל את הגוף כמו נהג ברכב. אך מהו המסלול שכל אחד מאיתנו בוחר לעצמו בחיים? מהי התכלית לשמה נבראנו יצורים בעלי מוח ותודעה ורוחניות ובחירה חופשית בין טוב לרע?

הרי אין ספק שמי שיצר את כל המערכת המופלאה והגאונית הזו - ללא ספק יותר חכם ממני וממך, ויודע את מה שאנחנו לא יודעים וגם לא מסוגלים להבין בעולם הזה. רק בורא אינסופי מסוגל לברוא יקום כל כך גדול, וגוף כל כך מתוחכם. הוא יודע את העבר ההווה והעתיד, וכל מה שקורה בעולם. הוא מי שברא את כל תכונות הנפש שלך, את האינטליגנציה שלך, את הכשרונות שלך, את הרצונות הפנימיים ביותר שלך, את המחשבות שלך, הרגשות שלך, וכל מה שקיים בעולמך. והוא יתברך בחר לברוא אותך ולהוריד אותך לעולם הזה, ונתן לך את הגוף הזה, ואת החיים האלה, כי הוא יודע שהמסלול הפרטי שהטווה לך יוביל לבסוף לתכליתך.

נא ראה גם - 5 הוכחות להשגחה פרטית:

https://www.hidabroot.org/article/184207

האדם הוא ללא ספק פאר היצירה, היצור היחיד שמסוגל לחשוב ולהכיר במציאות בוראו, ואף לבקש את הקשר המודע עמו! לבחור להאמין בו או למרוד בו, לקיים את מצוותיו או לדחותם. האדם הוא בעל בחירה חופשית, ומי נתן לו מודעות ובחירה חופשית אם לא בוראו?

ספק קיים רק כשיש שתי אפשרויות. כשיש רק אפשרות אחת אין באמת מקום לספק.

הבה נביט בעובדות שלפנינו - עובדות שמוכרות בכל העולם - 

1) האדם הינו יצור השואף למשמעות ולקיום תכלית. מה שמצריך תכלית שכזו עבורו.

2) האדם הוא היצור היחידי המסוגל להבחין במציאות הבורא ולנסות להבין את רצונו. מה שמראה כי הבורא תכנן את האדם באופן כזה בו יכיר בו ויוכל לדעת בוודאות את רצונו.

3) האדם מטבעו שואף לדת ולדעת את רצון בוראו. לא קיימת תרבות בעולם שלא פיתחה דת. מה שמוכיח שהבורא טבע באדם רגש טבעי לדת, שיוביל אותו לקיים את רצונו.

4) לבני-האדם כמיהה עמוקה לחיים שלאחר המוות. מה שמראה כי הבורא תכנן את האדם באופן כזה שיקיים את רצונו כדי לשוב אליו.

5) מובן לנו שחכם תמיד יוצר יצירות עבור מטרה כלשהי. האדם הוא היצירה המופלאה ביקום, מה שמחייב משמעות לקיומו.

6) לאדם בחירה חופשית בין טוב לרע, מה שמוכיח שהבורא הציב אותו בנסיון בעולם הזה לקיים את הטוב ולהתרחק מן הרע - מה שמחייב תורה.

7) בשונה מבעלי החיים, לאדם אין אינסטינקטים המראים לו מהו הטוב ומהו הרע - מה שמצריך את הבורא להורות לאדם כיצד לנהוג, כי האדם לבדו אינו יכול להחליט מהו טוב במקרים רבים ומסועפים.

8) לאדם ישנן שאלות רבות על מהות קיומו והחיים עצמם. מה שמצריך תורה מפורטת מבוראו.

 

מכיוון שהבורא ברא את האדם, מוכרח שהוא הציב עבורו משמעות, אשר צריכה להנתן בצורה מפורשת בדת כלשהי שיוכלו לעקוב אחריה, לדעת את משמעות החיים והמוות ולהתקרב לבורא ולקיים את רצונו. הבה נבחן את דתות העולם כדי לבדוק האם יש דת שכזו בנמצא.

עכשיו, כאשר הגענו למסקנה שיש בורא לעולם, הסבירות למציאת האמת פשוטה מאין כמוה - כי היא ניצבת על סך של 100 אחוז הגיון.

  ישנן סך הכל שלוש דתות בעולם הטוענות לבורא אחד, שאין לו גוף או דמות הגוף: היהדות, הנצרות והאיסלאם. הנצרות והאיסלאם נוצרו לאחר היהדות ומתבססות עליה (גם הנוצרים וגם המוסלמים מאמינים ביציאת מצרים ומעמד הר-סיני כפי שמתוארים במקרא).

כך שההיסטוריה היהודית חייבת להיות אמת (גם לפי שתי הדתות שחיקו אותה), כי בעוד הנצרות והאיסלאם מודים בהיסטוריה היהודית, אין היהדות מודה בהיסטוריה שלהם (הנוצרים מאמינים במשה ונביאי ישראל, אך היהודים אינם רואים בישו ומוחמד נביאים שדיברו עם הבורא).

כך שההסתברות לכך שהיהדות היא אמת עומדת על 100 אחוז בעוד הנצרות והאיסלאם עומדות על קרן הצבי. 

מובן לנו שהבורא שברא את האדם בחוכמה כה אדירה - לא ימסור תורה בדרך אותה כל אדם יכול לזייף. הרי כל מוסד פסיכיאטרי שמכבד את עצמו מחזיק לפחות עשרה אנשים שמדווחים שהם מדברים עם א-לוהים, פיות, חייזרים ומפלצות. וידועים לנו לא מעט מקרים של אנשים חולי סכיזופרניה שמדמיינים דברים שאינם קיימים במציאות.

אנו יודעים שהבורא הוא חכם (מהכרת הפיזיקה של היקום והאנטומיה של החי) ולכן אנו יודעים בוודאות מוחלטת שהבורא לא ימסור תורה בדרך אווילית לאדם בודד שגם יכול לשקר להמונים.

כך ששתי הדתות שחיקו את היהדות - הנצרות והאיסלאם - יורדות מיד מעל הפרק, היות ושתיהן טוענות לאדם בודד הטוען שא-לוהים נגלה אליו במערה ומסר לו חוקים ומשפטים.

היהדות איפוא, הינה היחידה הטוענת לאירועים נסיים בקנה מידה שכל העם עד להם - כמו יציאת מצרים, מכות מצרים, קריעת ים-סוף, מעמד הר-סיני, ארבעים שנה במדבר, כיבוש הארץ בצורה ניסית ועוד. היא התורה היחידה העומדת בפני מבחן ההיסטוריה וההגיון, פשוט, כי היא היחידה הטוענת לתורה שניתנה להמונים במעמד אלוקי לאומי.

מכאן שהיהדות היא אמת בודאי, ב-100 אחוז ללא ספיקות כלל.

לאחר שהבנו זאת, חשוב בכל זאת להבהיר דבר נוסף,

אנו יודעים שהתורה היא אמת - לא בגלל שמצאנו השוואות מרשימות בין דברי חכמים למדע המודרני, אלא בגלל שיש לנו היסטוריה נאמנה בת אלפי שנים, המתעדת ומאמתת את שליטתו של בורא עולם בעשרת מכות מצרים, בקריעת ים סוף, במשך 40 שנה במדבר, בנבואות לא הגיוניות שהתרחשו לאורך יותר מאלפיים שנה כמתואר בספר הספרים, ועיקר התגלותו של בורא עולם בפני כל עם ישראל במעמד הר-סיני.

אבותינו ואבות אבותינו העבירו בנאמנות את התורה והחגים והמצוות, והיו מוכנים להקריב את חייהם בכל דור על אמיתותה. אנו לא מאמינים ביציאת מצרים רק "בגלל שזה כתוב בתורה", אלא בזכות אבותינו המעבירים את התורה מדור לדור כהיסטוריה הלאומית של עמנו מזה 3300 שנה. על כן ספר התורה מהווה עדות היסטורית לאומית שאינה ניתנת להכחשה, וכל אותם "מכחישי מקרא" אינם שונים מאותם מכחישי שואה שהתעוררו בשנים האחרונות. 

עם ישראל הוא העם היחיד בעולם שקיבל הוראות יצרן מפי א-לוהים בפני עם שלם, בהתגלות אלוקית ובנסים המוכיחים את שליטתו בטבע, ואין תורה שהשפיעה יותר על העולם מתורת היהודים. גם קיומו של עם ישראל מוכיח את שליטתו הנסית של הבורא בהיסטוריה, היות ועם ישראל הוא העם היחיד בעולם שהצליח לשרוד כל כך הרבה השמדות ואנטישמיות במשך אלפי שנים, הוא פוזר בכל רחבי העולם, נותר מועט ושרד ללא שלטון וצבא בזמן שכל האימפריות והעמים הקדומים התבוללו ונעלמו - ואף לאחר כל אלה עם ישראל שב לארצו אחרי אלפיים שנות גלות, כשכל מסכת התלאות הזו כבר תוארה מראש בנבואות עתיקות יומן בתורה שמעביר העם היהודי מזה 3300 שנה. אנו יודעים מהו סוד נצחיותו! 

יש לנו אינספור סיבות היסטוריות להאמין בתורה, ולדעת בבירור שתורת ישראל אמת. לא קיימת בכל העולם תורה או דת שאפילו ינסו להתחרות עם האותנטיות ההיסטורית והנסית של תורת ישראל ועם ישראל. וכל עיקרי האמונה מבוררים בספרי רבותינו, כמו ספר הכוזרי, חובת הלבבות ועוד.

קרא בבקשה את החוברת "שיחה גורלית". אשמח להיות לעזר בכל שאלה שתהיה לך.

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:אמיתות התורהיהדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה