אמונה

אמונה ומעשה

  • ז' אב התשע"ח
אא

שאלה

שלום, שמי יעל בת 21 אני מתגוררת במושב  ליד ירושלים, במושב יש 2 משפחות חרדיות בעלות תשובה מתוכם משפחתי, אחיי בגילאי העשרה פועלים רבות כדי לקיים כמה שיותר הלכה וקדושה במקום... יש תופעה שודאי לא קשורה רק לכאן אבל זו שאלה גדולה בשבילי,איך יכול להיות שיש אנשים שמאמינים,הולכים ללמוד שיעורים מאנשים חרדים,כגון קורסים אצל אליהו שירי, טסים לאומן,ובכל זאת לא שומרים שבת,ועוד הרבה הלכות,יש להם רק אמונה האם זו אמונה אמיתית וכיצד אני צריכה להתייחס לזה?כיוון שזה נותן לי מחשבה שאנשים כאלו מסכנים אין מה לעשות הם מאמינים מאד אבל לא עושים השאלה אם זה יפות נפש או שהם אכן מאמינים ולא עושים.
דבר נוסף מה אפשר לעשות אם אין רב שגר כאן במקום,ובית הכמסת נורא קטן כך שאף מרצה לא מוכן להגיע לפה כי זה קצת אנשים ובית כנסת קטן.
תבורכו.

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

קרוב לוודאי שהם מאמינים, אך קשה להם עדיין להתחבר ולקיים מצוות. השאלה תלויה מאלו משפחות הגיעו, מה החינוך שקיבלו בילדותם. קשה מאוד להתנתק מהרגלים מן הבית. אמרו חז"ל: "אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו" (אבות ב, ד).

אנשים אשר גדלו במשפחות חילוניות, ולא על ברכי היהדות, קשה להם מאוד לשמור את התורה והמצוות. ומבחינתם תהיה זו התקדמות גדולה מאוד להצטרף לשיעורי תורה, להתחבר ליהדותם, ומתוך כך יגיעו להתחזק בשמירת המצוות. הרבה מאוד חילונים/מסורתיים מתחילים את דרכם אל היהדות דרך שיעורי תורה, ובפחות משש שנים מתחילים לשמור שבת.

כמובן שהיעד הוא שמירת התורה והמצוות. ראי במאמרי האחרון "האם מספיק להאמין בלב?"

https://www.hidabroot.org/article/237113

בעניין הזמנת מרצה נא להתקשר 073-2221290

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:מעשהאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה