זוגיות

נכות לפני דייט

  • ג' אב התשע"ח
אא

שאלה

כבוד הרב שלום,

בגיל 9 עברתי חבלת ראש בה בעקבות שבר בגולגולת עצב 7 נהרס מה שגרם לחירשות באוזן ימין לקות ראייה קלה ופציאליס-שיתוק בחצי פנים -פגם אסתטי חיצוני .בהמשך שנות חיי עברתי 2 ת"ד כהולכת רגל ושבר בעצם הבריח שדרש ניתוח פלטינה -קורות חיי על רגל אחת.

ב"ה הקב"ה חנן אותי באישיות איתנה וכוחות שרק הוא יודע איך צלחתי את כלל האתגרים האלו.
כדי לא ליפול לעצבות וייאוש הגעתי למסקנה שאני צריכה להישאר עסוקה ,המשכתי לשירות לאומי תואר ראשון ,שני- בדרך ועבודה -מתפקדת לכל דבר ועניין כרגיל ולא נותנת לזה להאט אותי.
הפרק הבא בחיי הוא זוגיות-לאורך השנים יצאתי ללא מעט דייטים חלקם טובין יותר חלקם פחות-בעיקר דרך אתרי היכרויות לדתיים -בהם בפרופיל הייתי כנה ,כתבתי בתמציתיות שיש לי בעיה כזו וכזו שאינה מלידה ואפרט כשיעלה הצורך-אם עשיתי נכון או לא אשמח לדעתך,אני פותחת את הנושא בפרופיל כיוון שאני לא רוצה שיווצר מצב בו האדם שמגיע לדייט מופתע מהמצב ומרגיש שרימו אותו .

בנוסף מכייוון שמדובר כאן במום חיצוני אני מרגישה שדווקא בנושא הזוגיות הדבר גורם לי מפח נפש רציני ,בדייט האחרון שלי הבחור סיכם אותי כ"ברוך" -עכשיו, אני מודעת לכך שהמצב שלי מורכב אבל זה בהחלט מערער לי את היסודות וגורם לי לתהות למה דווקא אני?מה עשיתי בגלגול הקודם שאני צריכה לתקן?
אולי זה נאיביות שאני מנסה להתחתן והתיקון שלי זה דווקא להישאר רווקה ולאמץ ילד?
המום החיצוני פוגע לי מאוד בנשיות שאין מילים לתאר גם אם אני לא מראה את זה חיצונית,עם העולם אני יכולה להתמודד אבל כשזה מגיע לעולם הזוגיות....עם יד על הלב מאוד קשה לי ,אני לא רוצה לבוא בברית הנישואים ממקום של "אני אקח את הראשון שירצה בי לא משנה מה" זה נראה לי מניע פגום לשתותת עליו מערכת יחסים

אשמח לדעתך בנושא תודה תמי

תשובה

שלום וברכה

אמת שמום חיצוני אי אפשר להסתיר ולכן עדיף לומר זאת מיד, אין כל טע להיפגש ע בחור שמיד כאשר יראה אותך יברח, רק מי שיודע את המום ובכל זאת מוכן להיפגש שווה להגיע לפגישות. אולם אין צורך לספר את כל הנכות שלך מראש.

 חלילה להתייאש עקב מספר דייטים פחות מוצלחים, ברור שעקב המומים שבך יהיו כאלו שימנעו מלהינשא לך אבל אין כל ספק שיש לבורא עולם בעולמו בחור אחד ירא שמים בעל מידות טובות שישמח לזכות בבת ישראל כשרה כמותך למרות הנכות שבך. יתכן שהבחור יהיה לו גם נכות מסוימת חיצונית או אחרת בצורה כזו שהוא יבין שהוא צריך לוותר קצת ואת תזכי בחור ירא שמיים מולצח שיש לך חיסרון קטן בבריאות כמותך או מכל סיבה אחרת שה' יכניס זאת בראשו שאת שווה לו והוא מוכן לקבל אשה כשרה שיש בה קצת חיסרון חיצוני.

צריך לדעת לכתחילה שכדאי לפעמי לוותר על כל מיני דברים חיצוניים בשביל אהבת אמת.

יהי רצון שה' הטוב בוודאי יזמין לך זיווג הגון משורש נשמתך מהרה ותזכי לבשר אותנו בקרוב בשורות טובות.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:זיווגבריאת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה