הלכות ומנהגים

יצאה לחו"ל

  • כ"ט תמוז התשע"ח 
אא

שאלה

שלום וברכה,
בעניין איסור יציאה מארץ הקודש-
1) האם יש היתר לצאת סתם כדי לנפוש ולהשתחרר אחרי שסיימנו את הלימודים?
(כנראה שניסע גם לקברי צדיקים וכמובן שנתפעל מנפלאות הבורא -אך זה לא מטרת הנסיעה)
ראינו שכתבתם לשואלים: "אם אותו אדם עייף ויגע וזקוק מאוד למנוחה נפשית ואוורור" אנו לא עד כדי עייפות ויגעות -אפשר להשתחרר גם בארץ וזה לא כ"כ דחוף אבל זה ממש לא אותו דבר כמו חו"ל שזה הרבה יותר מנתק ומשחרר בלי השוואה.
2) אם זה אכן כ"כ בעייתי כמו שראינו שענו פה לשואלים איך זה שהרבה גדו"י ואדמורים יוצאים לנפוש בחו"ל?
3) שמענו שאדם שלא יצא כל ימיו מהארץ- מלאך מיוחד מלווה את נשמתו בשעת מיתתו-האם יש לזה מקור? ואם הורי לקחו אותי לאילת כשהייתי בת כמה חודשים זה כבר נקרא שיצאתי?

תודה רבה, נהנים מאוד מהאתר התורני.

תשובה

שלום וברכה

1. בצירוף עליה לקברי צדיקים יש להקל.

2. מוכרח שהם זקוקים לכך מאוד.

3. לא ידוע לי על מקור לכך.

בהצלחה,

בנימין שמואלי

 


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:קברי צדיקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים