תפילה וברכות

האם יש טעם להאמין בנס?

  • כ"ו תמוז התשע"ח
אא

שאלה

שלום,
יש לי ספק בנוגע לניסים, אשמח לשמוע את דעתו של הרב על כך. יש לי איזו משאלה כבר הרבה זמן, ואני מתפללת עליה כל יום. חשוב לציין שזה משהו שלא תלוי בי, אלא בקב"ה, ושמעתי על זה שאנחנו יכולים לשנות את המציאות על ידי מעשים טובים. האם יש טעם להמשיך לנסות ולהתפלל על משהו שאני רוצה מאד, אבל בכל פעם מחדש יש לי נסיונות עם זה, ואז מתעוררות אצלי ספקות? האם זה מרמז לי לא להמשיך להתפלל ולקוות או להתעקש על זה, כי אני לא רוצה להתאכזב? או שדווקא כשהכל נראה הפוך אז משתנה המצב?
אשמח מאד מאד לקבל תשובה אמיתית, כיוון שזה מטריד אותי כבר זמן מה.
תודה.

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

הקב"ה הוא כל יכול, שולט במציאות כולה, ויכול להשיב לתפילותינו בכל עת. כל תפילה מקרבת את הישועה, מקצרת דינים או מקלה מעל הייסורים שנגזרו. גם תפילה שנדמה לך שלא נענתה, למעשה נשמרת עבורך בשמים לנצח כזכות. אמרו חז"ל שכל מצווה שאדם עושה - קונה לו מלאך סנגור לעולם הבא. כך שאף תפילה אינה הולכת ריקם, אלא התפילות נשמרות כזכויות שיכולות לסייע לך בחייך באופנים רבים שלא ידעת עליהם, וכמובן מקנים לך שכר נצחי לעולם הבא.

לכן ראוי להמשיך ולהתפלל.

נא ראי מאמרי: "אם הכל לטובה - אז למה צריך להתפלל?"

לגבי השאלה האם אדם חייב להתפלל על צרכיו האישיים, הכלל פשוט: כל עוד את מרגישה צורך כלשהו, אשר ממשיך להציק ולהטריד את נפשך ולא מניח לך, פירוש הדבר שהקב"ה מאותת לך להמשיך להתפלל אליו, כי יש בתפילות תיקון לנשמתך. 

אולם אם הנך מרגישה שאת מקבלת את המצב כפי שהוא, לא מרגישה מועקה נפשית בשל הייסורים, אלא מקבלת אותם באהבה וביטחון שזה הטוב ביותר עבורך, הרי שבמצב זה אינך צריכה להתפלל לשינוי המצב, ומה שצריך להיות יקרה בעתו ובזמנו. 

מובן שלשם כך על כל אדם להיות אמתי עם עצמו. הקב"ה רוצה שנתפלל אליו כשהוא שולח לנו מצבים המטרידים את מנוחתנו.

אנו מברכים ברכה אחרונה: "ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם בורא נפשות רבות וחסרונן" - תחושת החסרון והמועקה נועדו כדי שנפתח את הלב בתפילה ונזכה על ידי התפילה לתיקון רוחני המקרב אליו יתברך.

ראי גם: האם מותר לאדם להתפלל על זיווג מסויים?

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:נסתפילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה