הלכות ומנהגים

אישה שהתגרשה והיתה עם גוי, האם מותרת לחזור לבעלה הראשון?

  • ח' תמוז התשע"ח 
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, זה ידוע כשזוג נפרד (עם גט) והאישה מתחתנת בפעם שניה, אפילו היא מתגרשת גם בפעם הזה, ורוצה לחזור לבעל הראשון זה אסור. השאלה היא אם היא התגרשה מהבעל הראשון (עם גט) והלכה לגור עם גוי. אחר כך היא מתחרטת ורוצה לחזור עם הראשון. מה ההלכה? תודה רבה 

תשובה

שלום רב,

אישה שהתגרשה, והיתה עם גוי, מותר לה לחזור לבעלה הראשון.

מקורות: על פי שלחן ערוך אבן העזר (סימן י סעיף א) שהמגרש את אשתו ואחר כך זינתה, מותרת לחזור לבעלה, ורק אם נתקדשה לאחר וגירשה או מת, אסורה לחזור לראשון, וכתב הבית שמואל (סק"א) שהסיבה היא משום דכתיב "והלכה והיתה לאיש אחר" הווייתה היינו קידושין אוסרים ולא זנות. ע"ש. ולפי זה אם היתה עם גוי לאחר הגירושין מותרת לחזור לבעלה הראשון, שהרי אין קידושין תופסים בגוי כלל.

בברכה,

הלל מאירס


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:גירושיןקידושין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים