שאל את הרב - כללי

מוות קליני או חלום?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

לפני כחודשים חלמתי שאחותי מספרת לי שיש לה חברה מאוד חולה והיא גוססת, ושהיא רוצה שאני אתפלל עליה, ואמרתי לה שאני אתפלל מחר כי אני נורא עייף.

לאחר כמה דקות הסתיים החלום, והתעוררתי והייתי ער לגמרי, ואז הרגשתי שיש מישהו שעומד ליד המיטה שלי ליד הראש, ואז אחרי דקה או שתים אני התחלתי להרגיש שמישהו סוחב אותי ומנסה ומנסה, עד שהרגשתי ניתוק / יציאה. הניתוק היה מבית החזה, ואז התחלתי לרחף מעט. בהתחלה נבהלתי קצת עד שהבנתי שאני צף, ואז עליתי עוד קצת והסתכלתי למטה ואז ראיתי את עצמי שוכב על המיטה, ואז עליתי עוד ועוד לגובה התקרה, ומתוך התקרה נפער חלל שחור ארוך. ואז ראיתי את דמותה של סבתא שלי מתבוננת עלי כאילו מחכה, ואז הבנתי שאני נפטר וסבתא שלי התקרבה אלי ואז אמרתי לעצמי שאני לא רוצה עכשיו למות, אני לא יכול ללכת עכשיו, ופתאום הרגשתי מין יניקה למטה ואז והרגשתי שאני נמצא בתוך הגוף שלי ואז התעוררתי לאחר דקה. העיניים שלי פרפרו ואז הרגשתי את היניקה והרחיפה זה קרה מספר פעמים הדבר, היניקה והחזרה, וסבתא שלי הופיעה בכל הפעמים עד שהתעוררתי בבוקר.

ספרתי את זה לאמא שלי והיא דברה עם הרב מוצפי, והוא אמר לה שצריך לעשות לי פדיון נפש ועשו בישיבה עם תלמידי חכמים. עד עכשיו אני לא מבין את המקרה הזה ולמה זה קרה לי. אנא השיבו על המקרה שלי, תודה.

תשובה

שלום

אני הייתי מציע שאחרי שכבר עשו תלמידי חכמים תיקון למה שהיה עדיף לשכוח מהר מכל מה שקרה, אולם אם זה לא מניח לך, יתכן שיש כאן אחד משני הדברים, או שפשוט קראת לפני השינה או לפני כן, על עניין מוות קליני, וזה עורר את המחשבות שלך לדמיין בהקיץ או בחלום כאילו זה קורה לך, וזה יתכן מאוד לפי דברי חז"ל, ומה גם לאלו שניחונו בדמיון חזק במיוחד.

כמו כן יתכן שהדבר הוא כעין מה שכתוב בספר חסידים (סימן תשכט) וזה לשונו: "לפעמים, רוחו של מת בא בחלום לחי שילך עמו, ומה יתרון יש למת [דהיינו, מה יש לו מזה]?, כי פעמים הממונה שולחו, או המת מבקש שיתן לו רשות ללכת אחריו, כדי שישוב בתשובה או להכין תקנתו, שהרי נאמר לחזקיהו (מלכים ב כ א) צו לביתך כי מת אתה (קהלת ז` ב`) והחי יתן אל לבו לעשות תשובה", ואם אתה מרגיש שזה קרה בכדי לעורר על התשובה תוכל להשתמש במה שקרה לך כדחיפה להתחבר לצד הרוחני שלך, ולהתחזק בכל מה שצריך חיזוק.

בהצלחה – מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:מוות קליניחלום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה