הלכות ומנהגים

שינויי שמו של האדם

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

כבוד הרב שלום. קוראים לי מעיין ואני בת 19.5.. אני מעוניינת לשנות את שמי מכמה וכמה סיבות: 1.באחת מהרצאותיו של הרב שמעתי כי השם מעיין הינו שם לא טוב לילדה משום שיש לו לשון זכרית וכו`.. 2. אני חושבת שהשם הזה מביא עליי צרות וייסורים בחיים..אני סבלתי הרבה בחיים ועברתי הרבה דברים שהייתי מעדיפה לשכוח מה גם שאני חושבת שיש עליי עין רעה.. 3. אני רוצה שתהיה משמעות לשם שלי.. שהשם שלי יסמל את האופי שלי ואת מי שאני באמת-אני רוצה שם שיכניס לי שמחה ואור לחיים, שם מלא באושר ורון. אני נורא נורא אוהבת את השם רוני ולכן אני רוצה להחליף את שמי ממעין ל-רוני. יש לי 2 שאלות לכבוד הרב: 1. האם אני יכולה להחליף לשם רוני?? 2. האם אני יכולה למחוק לגמריי את שמי הנוכחי ולהחליף את כל השם לשם חדש , ולא רק להוסיף שם נוסף..??

תשובה

שלום וברכה

אפשר, ולפעמים אף ראוי לעשות כן, אולם שינוי שם לאדם אינו הולך דרך האינטרנט, צריך להציע את הדבר בפני רב לא וירטואלי, וכך לשנות את השם.

הרי יש לך במגדל העמק את הרב גרוסמן, פני אליו בטלפון, בקשי פגישה אישית, וחזקה על הצדיק הנשגב הזה שלא ידחה אותך, ספרי לו את העובר עלייך, ואת רצונך, והוא יסדר הכל לשביעות רצונך.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:שמותשינוי שם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה