איך חוזרים בתשובה על העבר?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום יש לי שאלה אני בחורה שחוזרת בתשובה כבר הרבה זמן ועבדתי על הרבה מידות מאוד קשות וברוך ה` הצלחתי מאוד בלימוד התורה ובקיומה ומה שנשאר לי זה להתחתן אך העבר שלי רודף אותי בליבי ובנשמתי בעברי הרחוק יצאתי עם ערבים ואינני ופעם עשיתי הפלה מיהודי כיום אני מבקשת מבורא עולם שיסלח לי ולא אכפת לי מהבריות אלא ממנו אבל בכל פעם שאני חושבת להתחתן זה מונע ממני לפנות לשידוך מה עושים האם מישהו יסכים להתחתן איתי נוכח העבר המבייש הזה ואיזה תפילה יש לעוונות כאלו בעולם הזה

תשובה

שלום

אנא ממך, עייני בשאלות ותשובות שבאתר, במדור זוגיות, שאלה: "יחסי מין עם גברים רבים" ואני מייעד את כל התשובה גם לך.

ובכן, תשכחי מהעבר, התחילי חיים חדשים, תתחילי לחפש זיווג ההגון לך, [אל תתחילי עם כהן כי את אסורה עליו], את לא חייבת לספר לחבר שלך את כל הפרטים שלך בעבר, די אם תתני לו רקע מאוד כללי, תעלי ותצליחי.

אמר אחד הצדיקים זצ"ל כי מי שזוכה לשוב בתשובה, אלו להרהר בעבר שלו, ובכל פרטי החטאים הקודמים, כי זה כמו מי שלכלך בחצר המלך ולאחר שהרים את הצואה הוא לוקח את הצואה אצלו, ומדי זמן הוא שב ולוקח את הצואה ואת הסירחון ליד, ומשכשך בה את ידיו, אין לך מגונה מזה.

אם זכית לנקות את הלכלוך, השליכי אותו בהקדם האפשרי, אל תחזרי לחשוב בזה בשום פנים ואופן, הקב"ה מוחל וסולח, ואת צריכה להאמין בזה, אם הוא לא זוכר לך את מעשייך בעבר גם את צריכה לשכוח מזה, אין צורך בשום תפילה מיוחדת, הרי כבר שבת להקב"ה בוידוי, ובכך קיימת מצוות תשובה כשלא חזרת לעשות את מה שהיית עושה, ובכן, ביום הכיפורים הבא עלינו לטובה, תוסיפו בתפילות, כשאומרים "על חטא", כך: `על חטא שחטאתו לפניך שלא שמרתי על טהרת כרם בית ישראל.

ועל חטא שחטאתו לפניך בכל מיני מעשים מגונים בענייני עריות. ועל חטא שחטאתי לפניך שעברתי על איסור יחוד. ועל חטא שחטאתי לפניך בהפלת עובר. ותשובה ויום הכיפורים וודאי מכפרים, היי רגועה ושלימה עם עצמך.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה