אמונה

האם האמונה שלי חלשה ?

  • י"ט שבט התשע"ח
אא

שאלה

שלום כבוד הרב. חברה שלי ב6 שנים האחרונות נפרדה ממני לפני חודשיים וחצי ואני מאוד עצוב ומתגעגע. אני יודע שהתפיסה הרווחת היא שהכל לטובה . או שאין רע היורד מלמעלה מבלי טוב. אם כך שאלתי עצם העובדה שאני מרגיש את הכאב סימן חכך שאני לא מספיק מאמין בבורא עולם.. ? האם הייתי אמור להרגיש הקלה מזה שהכל לטובה ?

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

אני מצטער לקרוא על כאבך. בעזרת השם תרגיש טוב, ותזכה לבנות יום אחד משפחה יהודית לתפארת - עם זוגיות טובה ומאושרת, עד שהזיכרון שחווית יתמוגג בפני האושר שתשיג. הזמן עושה את שלו, וכאשר דברים טובים חדשים מגיעים לחיים - הדברים הקודמים נשכחים מטבעם.

ולעצם שאלתך,

אדם שהולך לרופא, ועובר טיפול כואב כלשהו, האם רק בגלל שיודע שהטיפול לטובתו אינו אמור להרגיש שום כאב?

יש למעשה שני סוגים של כאב:

1. יש כאב מעצם העניין שגורם כאב. לדוגמה אדם שכואבת לו יד או רגל, או מאבד אדם קרוב אליו ולבו כואב כי הוא מתגעגע. זהו כאב טבעי מעצם העניין.

2. אך יש כאב נפשי גדול יותר שנלווה לכאב, וזו התחושה של חוסר צדק, של כעס ומועקה. זהו למעשה החלק היותר גדול של הכאב - תחושת התסכול והייאוש. אדם שעובר ניתוח כואב יודה לרופא שניתח אותו - כי הוא מאמין שהניתוח הכואב היה לטובתו. אך אדם שחש כאב בלתי-מוסבר, עלול לחוש כעס ואפילו דיכאון לנוכח מצבו המר - כל זאת, אם אין לו אמונה באלוקים.

האמונה והביטחון באלוקים משככים את החלק השני והעיקרי הכאב - הכאב הנפשי. כאשר אנו מאמינים שהכל נעשה משמים, והכל מתבצע לטובתנו בעולם הזה ולעולם הבא, הרי שאין לנו כל סיבה לחוש טרוניה על מצבנו. הרי אנו בידיים הטובות והאוהבות ביותר שיש, אבינו מלכנו - שאין חכם ורחום יותר ממנו, והוא יודע מה טוב בשבילנו יותר משאי פעם נוכל להבין.

על כן עלינו לבטוח בקב"ה בכל מצב, שהוא יתברך עושה הכל ברחמים ולטובה, ותפקידנו לקבל הכל באהבה. עלינו לשים עצמנו בידיו של בורא עולם כמו תינוק קטן בידי אמו. גם אם אמא לוקחת את התינוק לרופא כדי לקבל זריקה כואבת, התינוק לא חדל לאהוב את אמו, למרות תמימותו הוא יודע בפנים-לבו שאמו עושה הכל למענו ולטובתו, מתוך אהבה ולא מתוך שנאה. כולנו בניו ובנותיו של הקב"ה, ועלינו לבטוח בו יתברך שכל רצונו הוא להטיב לנו. ומתוך הביטחון נתגבר על כל הקשיים והפחדים.

 אמרו חז"ל (פסחים דף נ, עמוד א): "לא כעולם הזה העולם הבא: העולם הזה - על בשורות טובות אומר ברוך הטוב והמטיב, ועל בשורות רעות אומר ברוך דיין האמת. לעולם הבא כולו (אומר): הטוב והמטיב"

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:גם זו לטובהביטחוןאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה