חברה והשקפה

ניסיון בלימוד תורה

  • א' טבת התשע"ח
אא

שאלה

שלום וברכה, האם ישנו סוג של נסיון שבו ה' מונע מאדם ללמוד תורה, אע"פ שאכן רצונו של האדם ללמוד תורה בכל נפשו ובכל מאודו? הרי כתוב "כי קרוב אליך הדבר מאוד בפיך ובלבבך לעשותו", אך האם ישנה מציאות שהתורה היא זו שמתרחקת מהאדם בעל כרחו ולא הוא מתרחק ממנה? ואין מדובר באדם רשע חלילה, אלא באדם שומר תורה ומצוות.

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

ברוך השם יש שיעורי תורה בכל רחבי הארץ, וניתן כיום לשמוע שיעורים ברמות שונות גם בווידאו ובנגן.  לרוב האנשים יש יכולת לקבוע עתים לתורה, זמנים קבועים ביממה שבהם ילמדו תורה, ולפי המאמץ שמשקיעים - כך יזכו לשכר גדול (יש אדם שמסוגל ללמוד עשר שעות - אך בפועל לומד רק שעה אחת, ולעומתו יש אדם שעובד כל היום לפרנסתו ולמרות זאת משקיע את סוף יומו בשעה אחת של לימוד תורה - אין ספק שהאדם השני יזכה לשכר אדיר מאין כמותו על שעה זו יותר מהראשון).

עם זאת, לעצם שאלתך - אמנם ישנם אנשים חולים, או בעלי בעיות נפשיות, אשר צריכים לעבור תיקון רוחני קשה בעולם הזה שהוא בבחינת ניתוח לנשמה - אשר נועד לרפואתה הרוחנית, אך מגביל אותה בעולם הזה. במקרים כאלו הבחירה החופשית שלה מוגבלת בקיום התורה והמצוות, ועם זאת יש לה שכר על הרצון הטוב ועל מעט המצוות שהיא כן זוכה לקיים. ראה בווידאו של הרב זמיר כהן בנושא:

https://www.hidabroot.org/video/60936

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:לימוד תורהתיקון האדם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה