הלכות ומנהגים

האם מותר להשתמש בווי פיי של השכנים?

  • כ' כסלו התשע"ח 
אא

שאלה

שלום וברכה, שאלתי: האם שימוש בווי פיי של שכנים או שימוש בויי פיי ברחוב מראוטרים של אנשים פרטיים שלא חסמו בסיסמה את האינטרנט שלהם זה מותר או שזה גזל?? תודה רבה רבה דוד

תשובה

שלום רב,

אין להתיר להתחבר לאינטרנט של השכנים ללא רשות מפורשת.

ואין בטענה שאילו היה רוצה היה עושה קוד אבטחה, בכדי להתיר דבר זה, היות והרבה אנשים אין להם מושג איך לחסום בעצמם את הרשת. כמו כן, העובדה שלא טרחו להזמין טכנאי גם כן אינה מספיקה כדי להוכיח על ויתור מצידם.

אמנם אם אתה בטוח שהגלישה שלך על האינטרנט של השכן לא יגרום לו להאטה בגלישה שלו - אזי הדבר מותר.

מקורות: יעויין בספר דרך האתרים (עמוד 79, ובתשובות בסוף הספר סימן עו) ובשו"ת משנת יהושע חלק א' (סימן קט) ובשו"ת אשר חנן חלק ו' (סימן קנ אות ב) ובשו"ת ביכורי אביב (סימן יח) ובתחומין כרך ל"א (עמודים 329-337).

בברכה,

הלל מאירס

 


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:גזלאינטרנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים