אמונה

יוסף ואשת פוטיפר

  • י"ז כסלו התשע"ח
אא

שאלה

שלום הרב רציתי לשאול א. כתוב על זה שיוסף ניצל ולא חטא. רציתי לשאול שגם אם היה עושה את המעשה איזה איסור יש? הרי היה קודם מתן תורה ומה שכתוב בסוף פרק השותפים בבא בתרא שהאבות קיימו את כל התורה לא מוזכר שגם השבטים וגם אם כן קיים הרי בחוץ לארץ לא היו מקיימים את התורה וכך מתרצים איך יעקב נשא אשה בלי לראות הרי אסור לאדם שיוקדש את האשה עד שיראנה והרי שלח את אליעזר. אלא היה בחול וגם אם כן קיימו בחול הרי איזה איסור מהתורה יש לבוא על גויה אלא תקנת חכמים ולפי הרמבם וודאי שאין איסור שמעמיד לא תיהיה קדשה על פנויה ולא על גויה ואם מצד אשת איש הרי אין אישות לגוי כך אומרת הגמרא ועוד. סתם עניין אותי לפי האבולוציה איך נוצרו השמש והירח וכל מליוני הכוכבים שיש בגלקסיה כל זה נוצר בפיצוץ אחד יחד עם כדור הארץ או שכל אחד בפיצוץ בפני עצמו? סתם מעניין אותי לא יותר. תודה רבה יישר כח!

תשובה

שלום וברכה

א. מחלקות גדולה אם אשת נכרי אין בה איסור של אשת איש לישראל.

ב. לא היו יכולים השבטים להקל על מצוות בני נח לכל הדיעות. יש הסוברים שדינם היה כישראלי לחומרא אבל בוודאי שלא יכלו להקל על דברים שאסורים לבן נח.

לשאלתך השניה.

א. האבולוציה לא מתיימרת כלל להסביר את היקום כולו אלא את היווצרות בעלי החיים והיצורים בעולם קדמון כביכול.

נראה לי שכוונתך למה שמכונה בשם "מפץ הגדול". לפיו, החלקיקים התחברו לחומרים, שהתגבשו בתורם לכוכבים וכוכבי לכת. אלא שתהליך זה לא היה מקרי כלל ועיקר, אלא התרחש בצורה מחושבת לפי חוקי הטבע התבוניים שיצר הבורא ביקום. בלעדיהם היה היקום תוהו ובוהו. ומי ברא את חוקי הטבע?

אנו הרי רואים שהטבע מתוכנן: אטומים, מולקולות, מחזור המים, האוזון, החמצן ועוד, הם כולם מערכות מורכבות ביותר מכל בחינה מתמטית. החוכמה שהתגלתה בטבע הינה עובדה מדעית שלא ניתנת להכחשה, וזוהי הוכחה לוגית לכך שקיים בורא אינטליגנטי אשר תכנן כל זאת, כי לא תיתכן חוכמה בלי חכם.

המדע הוכיח שאפילו ברגע זה קיימת חוקיות בטבע, שבלעדיה היה היקום חוזר לתוהו ובוהו. אך אין כל סיבה רציונלית שתחייב את פעילותם התמידית של חוקי הטבע, מכאן מוכח שישנה שליטה אלוקית על היקום אפילו ברגע זה, השולט בחוקים ומחייה אותם בבחינת "המחדש בטובו בכל יום תמיד מעשה בראשית". בלעדי השגחתו התמידית, לא היה דבר שיחייב את המשך הקיום והחוקיות שיש בעולם, והיקום פשוט היה חוזר לתוהו ובוהו, כפי שלהבדיל, תוכנה במחשב לא תמשיך לפעול ללא שיש אספקת חשמל קבועה.

ראה עוד על המפץ הגדול בהרצאתו של הרב יוסף בן פורת:

https://www.hidabroot.org/video/61429

"אבולוציה" מתייחסת לאמונה נוספת, תיאוריה על יצירת בעלי החיים בדרך של התפתחות:

https://www.hidabroot.org/magazine/category/11306

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:יוסף הצדיקהמפץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה