האם תאונה זה עונש על חילול שבת?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב כידוע ביהדות , יש 4 מיתות בית דין סקילה , שריפה , חנק , סייף. העונש על חילול שבת , היא החמורה בינייהם : סקילה. יש מסכת בתלמוד , סנהדרין. ולפי מה שאני יודע , אדם שהיה מחלל שבת בתקופה שהיה סנהדרין , היו מתריעים בו מספר פעמים שיפסיק, ואם עדיין היה מחלל , אז היו סוקלים אותו באבנים , וזאת הייתה נקראת סנהדרין קטלנית. כיום אין סנהדרין על חילול שבת , אבל עדיין העונש על חילול שבת נאמר מיתה במפורש. אם אני לא טועה שמעתי בהרצאה מסויימת שבדורנו בגלל שאין סנהדרין אז העונש הוא תאונת דרכים. האם זה נכון ? (ובאמת רואים שבכל יום נהרגים בכבישים) האם זאת גזירה מין השמיים או שמה הם לא שמעו לפסוק : "ונשמרתם מאד לנפשותייכם" שהאדם צריך לשמור על עצמו. 2.אדם שנפטר בסביבות הגיל 15-30 , האם אפשר להגיד עליו שהוא סיים את תיקונו ? או שהוא נענש בגלל חטאים שהוא עבר ומידת הדין פעלה בו.

תשובה

1.כל עוד לא קיבלתי מינוי רשמי מטעם בית דין של מעלה , אני לא יכול להכריע בשאלות מהסוג הזה , ולפסוק איזה עונש מגיע במקום ולמי.

זה ודאי גזירה ונעשה בהשגחה משמים אבל עלמה והאם זה כתוצאה מכך שאדם מסכן עצמו וכאילו נכנס למקום סכנה וכו זה כבר חשבונות שמים.

 2.תפקיד של אדם יכול להסתיים גם בגיל צעיר.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה