אמונה

מה היה קודם בריאת העולם?<<<

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אתמול הייתי בבסיס ושמרתי עם חבר ששאל אותי שאלות שבד"כ חילונים שואלים והוא מאמין והכל אבל הוא אומר כששואלים אותו אין לו תשובה אז ככה: 1.מה היה לפני בריאת העולם? תוהו ובוהו? כמה זמן זה היה? ומה היה לפני מן תפיסה שהרי לפני כל דבר יש משהו אז מה היה לפני ? אלוקים סתם ישב ולא עשה כלום? 2. למה אלוקים נתן ככה לרשע של הנאצים להשמיד 6 מליון יהודים ויותר מ6 מליון בני אדם בזמן השואה? "אל חנון ורחום" רשום איפה היה בזמן זה ולמה זה קרה?

תשובה

1.צריך להבין אלוקים זה לא אדם כמונו חלילה רק עם כוחות מיוחדים וזקן מאד.. אין לנו שום מושג ותפיסה במהות האלוקות, חוץ מהידיעה שהוא קיים בודאות ושהוא לא גוף כלל ולא ישיגו אותו משיגי גוף( זאת אומרת שאי אפשר לתאר אותו בתיאורים שאנחנו מתארים גוף) אנחנו לא יודעים כלום ולא יכולים לדעת כיון שאנחנו מוגבלים בחומר וברואים שלו, לכן השאלה מה עשה היא לא שייכת אצלו, בן אדם צריך לעשות משהו אחרת הוא מרגיש רע ומשעומם, אבל אלוקים אין לו מושג מה ואיך ולמה.

2.הוא היה היכן שהוא היה כשנתן את התורה והזהיר שאם עם ישראל יחטא ויתעלם מהבורא הוא יעלים עינו מצרת עמו וישלח בהם רעות וצרות שלא היו כמוהם ( עד שכתוב בתורה שישראל יהיו לדוגמא בעולם של מי שסובל ) .

למה ילד קטן שרק נולד ופתאום נופל וחוטף מכה סובל? הרי הוא בקושי חי רגע אחד בעולם מה חטא? בעומק הרעיון אין הבדל בין סבל זה לסבל של מיליונים אם יש מטרה ותכלית אז גם סבל של מליונים בעל תכלית, אם אין אז גם סבל של תינוק אחד פעוט לא מובן כלל.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:בריאהעולם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה