חברה והשקפה

האם לעלות לטט שידוע מראש שהוא לא יעביר אותך

  • ח' אלול התשע"ז
אא

שאלה

אני לומדת נהיגה היה לי טסט ראשון ונכשלתי,הטסטר הזה ידוע בתור אחד שלא מעבחר אפאחד הוא שונאת דתים כל אחד שלא באלו בטוב או לא מעביר,יש לציין שאני הרבה זמן בשיעורים ואני דרשתי מעצמי לעבור ראשון אז כשלא עברתי נורא התייאשתי כזה אבל מהר לקחתי תעצמי ואמרתי שאם ככה ה' רצה זה הכי טוב בשבילי אני מאוד מאמינה בכל דבר שזה הכי טוב בשבילי כל מה שקורה,עכשיו יש לי טסט שני הבעיה היא שאני אומרת אן אני צריכה לעבור אני יעבור לא משנה איזה טסטר יהיה לי אבל כול המשפחה אומרת לי שזה לא קשןר לאמונה את יודעת מראש שאת לא תעברי הם רוצים שאם הטסטר הזה יהיה לי שוב אז אני פשוט לא יעלה לטסט,אני רוצה לשאול אם הם צודקים או שאני כן צודקת בקשר לזה שמתי שה' ירצה ויחליט מתי ואיך אני יעבור תודה מראש,אשמח כמה שיותר מהר לתשובה

תשובה

שלום וברכה,

הפעולות שלנו הן בידיים שלנו, ולכן עלינו לעשות את ההשתדלות הראויה שנדרשת מאיתנו כדרך העולם (שכן, הקב"ה פועל דרך הטבע, ולכן רוצה שנעשה את ההשתדלות שלנו דרך הטבע ולא נסמוך על הנס). אך בסופו של דבר - מה שיקרה בסוף - נקבע בשמים.

כלומר, אם לא תעשי את המאמץ הנדרש ממך בדרך הטבע - ייתכן שבשל כך תיכשלי, כי אין לסמוך על הנס.

אך אם תעשי את ההשתדלות הנדרשת  ממך בדרך הטבע - אז בין אם תצליחי ובין אם תיכשלי חלילה, תדעי שכך נקבע משמים, ואין התוצאה בידיים שלך כלל.

כיהודים מאמינים, עלינו להאמין שכל מה שיקרה לנו בסופו של דבר לטוב ולמוטב - נקבע משמים. אנחנו רק הכלים - השליחים בעולמו של הקב"ה. הרי זו עובדה שיש אנשים שמתאמצים ולא זוכים, ויש אנשים שמתאמצים וזוכים. מכאן שהקב"ה מחליט אם יהיה פרי למאמצינו - לכן ראוי וצריך גם להרבות בתפילות לשלומנו והצלחתנו. 

 בקיצור, האמונה שלנו שהכל משמים אינה אמורה לגרום לנו להשתדל פחות. אלא עלינו לנהוג כדרך העולם, מתוך אמונה שה' מסובב את הדברים באופן הטוב ביותר עבורנו.

חשוב שתקראי:

http://www.hidabroot.org/he/question/16738

http://www.hidabroot.org/he/question/116671

 אם הכל משמים – זו לא אשמתי שאיחרתי לאוטובוס?

http://www.hidabroot.org/he/article/119350

 בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:טסטהשתדלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה