הלכות ומנהגים

הוצאת שם רע לעומת כיבוד הורים

  • י"ד אב התשע"ז 
אא

שאלה

חשוב לי לציין שאני בעלת תשובה , כאשר נכנסתי לעולם החרדי אין ספק שבשבילי זו האמת וחבל שהוריי לא יכולים לראות זאת. גם שהם הולכים לשיעור בהלכות הם חושבים שהרבנים קיצוניים - אבל אחרי הכל זה מעיקר הדין ( מה שנראה להם קל ונוח הם יעשו אבל אם לא זה קיצוני מידי ) ואז מזה הם מנסים ללכלך עליהם - החרדים האלה ... קראתי בספר נצור לשונך שזה הוצאת שם רע , ואם שומעים זאת צריך לגעור באותו אדם שיפסיק. לעומת זאת לגעור על אבא אני חלילה יכולה לעבור על מצוות כיבוד הורים , ושמעתי שגם אומרים שהאבא תמיד צודק אסור להגיד לו שהוא צודק . אם כך מה עליי לעשות כשזה קורה ? לשתוק או להגיב , לברוח ? תודה .

תשובה

שלום וברכה

לא להגיב כי זה רק יעורר את אביך לדבר יותר, יש להשתדל במידת האפשר להחליף נושא וכן לנסות לא להעלות נושאים שיכולים לגרום לאביך להיכלש בחטא זה.

בברכה,

בנימין שמואלי


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:כיבוד הוריםחרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים