נשים

שיער פזור ברווקות ובנשואות

  • י"ז תמוז התשע"ז
אא

שאלה

שלום לכבוד הרב, חזרתי בתשובה לפני 6 שנים בצורה מלאה ואני מקיימת אורח חיים חרדי. אני לא מבינה מדוע לא מתירים לרווקות ללכת בשיער פזור ואילו לנשים חרדיות שהתחתנו כן מתירים בעיקר בחוגים האשכנזים שמחמירים מאוד אך למרות זאת מתירים לנשותיהם ללכת בפאה שלרוב ניראת כמו שיער אמיתי ,הרי המטרה היא בכיסוי הראש שידעו שהאישה נשואה ולכן מכסים אותו ולא בכדי שיגזרו את שיערן וישימו עליו שיער שאף יפה יותר ומהודר ממה שהיה להם. זה נושא שממש מרגיז אותי ורציתי לדעת מה דעת התורה בעניין שכזה, איך יכול להיות שלנערות צעירות אסור לפזר את שיערן ולנשים נשואות מותר לפזר וללכת עם פאה על ראשן. אני מרגישה בזמן האחרון שקשה לי קצת ללכת בשיער אסוף ואני מתגעגעת לפזר אותו ולראות בחורה נשואה הולכת עם שיער פזור יפה גורם לי אפילו קנאה כי מבחינתי אין לי בעיה לעשות קרחת ולשים פאה העיקר ללכת עם שיער פזור. אודה לך על תשובתך.

תשובה

שלום וברכה

אשרייך ואשרי חלקך שזכית להיות יראת ה' וללכת בצניעות כראוי לבת מלך. בכל עת קושי תנסי להיזכר את גודל הנחת רוח שאת עושה לבורא בצניעותך ובטהרתך ועד כמה זכותך גדולה ומגינה על עם ישראל.

שיער פזור אינו צנוע ולדעת חלק מהפוסקים הוא אסור בהחלט. דעת מרן הגר"ע יוסף ועוד פוסקים שאין בזה איסור מוחלט אלא כאשר הוא בצורה לא צנועה.

ההיתר של פאה לבני אשכנז הינו מקובל על רוב ככל הפוסקים האשכנזים אולם אין זה מתיר ללכת בפאה ארוכה ומפוזרת אלא בפאה צנועה קצרה בלבד ובוודאי אין כל מקו להתיר ללכת בשיער פאה בצורה פחות צנועה מאשר בשיער עצמי.

לא ברור לי מניין המקור שהחובה ללכת בכיסוי ראש היא כדי שיכירו באשה כנשואה.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:צניעותפיאותכיסוי ראש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה