אמונה

אני רוצה להתחיל להאמין. מה לעשות?

  • י"ט סיון התשע"ז
אא

שאלה

שלום, אני גדל במשפחה חילונית, ומאז לפני כמה שנים יש לי שאלות רבות בקשר לאמונה. כמובן שאני מאמין שאלוהים קיים ואני מקיים חלק מהמסורות. אבל, מה אני צריך לעשות כדי להוכיך את האמונה שלי באלוהים? האם באמת צריך לחבוש כיפה וללמוד תורה כל יום? האם אני חייב לחזור בתשובה? או שבכלל לא צריך לעשות כלום? תודה רבה.

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

שאלה גדולה שאלת, וכל הכבוד לך שאתה מחפש את אלוקים ומבקש להכיר את תכליתך! קרא כאן על סיפור התשובה שלי, ומה שהוביל אותי לחקור את משמעות החיים:

 https://www.hidabroot.org/article/119366

הנה מספר הוכחות לקיומו של בורא לעולם:

http://www.hidabroot.org/he/question/109337

אך באמת לא צריך להיות "איינשטיין" או רואה נסתרות בשביל להבין שיש בורא לעולם. אפילו ילד מסוגל להביט ביושר בעולם שסביבנו ולהגיע למסקנה המתבקשת שיש בורא לעולם. 

כעת מהי משמעות החיים?

הבה נביט בעובדות שלפנינו:

1) האדם הינו יצור השואף למשמעות ולקיום תכלית. מה שמצריך תכלית שכזו עבורו.

2) האדם הוא היצור היחידי המסוגל להבחין במציאות הבורא ולנסות להבין את רצונו. מה שמראה כי הבורא תכנן את האדם באופן כזה בו יכיר בו ויוכל לדעת בוודאות את רצונו.

3) האדם מטבעו שואף לדת ולדעת את רצון בוראו. לא קיימת תרבות בעולם שלא פיתחה דת. מה שמוכיח שהבורא טבע באדם רגש טבעי לדת, שיוביל אותו לקיים את רצונו.

4) לבני-האדם כמיהה עמוקה לחיים שלאחר המוות. מה שמראה כי הבורא תכנן את האדם באופן כזה שיקיים את רצונו כדי לשוב אליו.

5) מובן לנו שחכם תמיד יוצר יצירות עבור מטרה כלשהי. האדם הוא היצירה המופלאה ביקום, מה שמחייב משמעות לקיומו.

6) לאדם בחירה חופשית בין טוב לרע, מה שמוכיח שהבורא הציב אותו בנסיון בעולם הזה לקיים את הטוב ולהתרחק מן הרע - מה שמחייב תורה.

7) בשונה מבעלי החיים, לאדם אין אינסטינקטים המראים לו מהו הטוב ומהו הרע - מה שמצריך את הבורא להורות לאדם כיצד לנהוג, כי האדם לבדו אינו יכול להחליט מהו טוב במקרים רבים ומסועפים.

8) לאדם ישנן שאלות רבות על מהות קיומו והחיים עצמם. מה שמצריך תורה מפורטת מבוראו.

 

מכיוון שהבורא ברא את האדם, מוכרח שהוא הציב עבורו משמעות, אשר צריכה להנתן בצורה מפורשת בדת כלשהי שיוכלו לעקוב אחריה, לדעת את משמעות החיים והמוות ולהתקרב לבורא ולקיים את רצונו. 

מובן ששתי הדתות שחיקו את היהדות - הנצרות והאיסלאם - יורדות מיד מעל הפרק, היות ושתיהן טוענות לאדם בודד הטוען שאלוקים נגלה אליו במערה ומסר לו חוקים ומשפטים.

היהדות היא היחידה הטוענת לאירועים נסיים בקנה מידה שכל העם עד להם - כמו יציאת מצרים, מכות מצרים, קריעת ים-סוף, מעמד הר-סיני, ארבעים שנה במדבר, כיבוש הארץ בצורה ניסית ועוד. היא התורה היחידה העומדת בפני מבחן ההיסטוריה וההגיון, פשוט, כי היא היחידה הטוענת לתורה שניתנה להמונים במעמד אלוקי לאומי. ראה את ההוכחה ההיסטורית לאמיתות התורה:

https://www.hidabroot.org/article/219799

אבותינו ואבות אבותינו העבירו בנאמנות את התורה והחגים והמצוות, והיו מוכנים להקריב את חייהם בכל דור על אמיתותה. אנו לא מאמינים ביציאת מצרים רק "בגלל שזה כתוב בתורה", אלא בזכות אבותינו המעבירים את התורה מדור לדור כהיסטוריה הלאומית של עמנו מזה 3300 שנה.

עם ישראל הוא העם היחיד בעולם שקיבל הוראות יצרן מפי א-לוהים בפני עם שלם, בהתגלות אלוקית ובנסים המוכיחים את שליטתו בטבע, ואין תורה שהשפיעה יותר על העולם מתורת היהודים. גם קיומו של עם ישראל מוכיח את שליטתו הנסית של הבורא בהיסטוריה, היות ועם ישראל הוא העם היחיד בעולם שהצליח לשרוד כל כך הרבה השמדות ואנטישמיות במשך אלפי שנים, הוא פוזר בכל רחבי העולם, נותר מועט ושרד ללא שלטון וצבא בזמן שכל האימפריות והעמים הקדומים התבוללו ונעלמו - ואף לאחר כל אלה עם ישראל שב לארצו אחרי אלפיים שנות גלות, כשכל מסכת התלאות הזו כבר תוארה מראש בנבואות עתיקות יומן בתורה שמעביר העם היהודי מזה 3300 שנה. אנו יודעים מהו סוד נצחיותו! 

ובמענה לשאלתך,

היהודים קיבלו תורה ומצוות במטרה להטיב להם, גם בעולם הזה וגם בעולם הבא. לימוד התורה היא מצווה גדולה שמקרבת אותך לאלוקים, מגלה לך את רצונו, ומאפשרת לך להתחבר אליו בכח שכלך ולבך.

אנו שמים כיפה במטרה להכריז על אמונתנו באלוקים ובתורה הקדושה מבלי להתבייש בהם.

המצוות הן זכות אדירה שמקרבת אותנו לבורא יתברך, ומביאות לנו אושר ושמחה גם בעולם הזה, ולנצח נצחים בעולם הבא להגדיל שכרנו.

ראה כאן בהרצאתו של הרב זמיר כהן על מצוות במאה ה-21, והשבת הקדושה:

https://www.hidabroot.org/video/60834

https://www.hidabroot.org/video/61051

נ.ב.

 אני ממליץ לך לקרוא חוברת קצרה שכתבתי בשם "שיחה גורלית" שמתארת שיחה עם בורא עולם על כל השאלות באמונה. אני בטוח שתהנה:

http://gorali.122.co.il

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:קיום מצוותאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה