חברה והשקפה

קורבנות ועוד

  • י"ג אייר התשע"ז
אא

שאלה

שלום רב, אומרים שאחרי בוא המשיח והעולם הבא ניהיה צמחוניים. איך הדבר מסתדר עם נושא הקורבנות והאכילה מהקורבנות בבית המקדש ? 2. מתי בית המקדש השלישי ייבנה: אחרי בוא המשיח, אחרי תחיית המתים, אחרי האלף שיהיה בו חורבן? 3. לעניין אחר, הייתי בכמה הרצאות של מרצים מובחרים בהידברות וערכים. ושמתי לב למספר פעמים שהם השתמשו בשיטות להסחת דעת והחדרת מידע לתת מודע של הצופים. מעין "פרסומות סמויות" כמו למשל שאילת שאלה ולאחר מכן הם אומרים במהירות "תצביעו ש"ס או שחררו את דרעי". בלי שהצופים שמים לב לכך. לדעתי זוהי רמאות להחדיר לצופים מידע בדרך לא רצונית שלהם. ובטח שזה לא מכבד אותם בתור תלמידי חכמים. האין זה נוגד את התורה?

 

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

1. יש דעה כזו של הרב קוק זצ"ל, אך הרעיון ככל הנראה מתאר מציאות רוחנית שתהיה לאחר תחיית המתים, ובו נשוב להיות בריות גבוהות כבימי האדם הראשון בגן-עדן.

כמו כן, אין לשכוח שקין והבל הקריבו קרבנות לה' עוד בטרם היו אוכלים בשר, ואין זה מן המופקע להשתמש בבעלי חיים אך ורק למטרה קדושה זו. ראה עוד במאמרי על הקרבנות:

https://www.hidabroot.org/article/136783

2. לאחר בוא המשיח. לפי הנבואות נראה שלאחר שהמשיח יגיע ויילחם את מלחמות ישראל, הוא יבנה את בית המקדש השלישי, ורק אז תהיה תחיית המתים, למען יוכלו המתים לשוב לזכות לקיים מצוות בבית המקדש. ראה עוד בספר משנה תורה להרמב"ם, הלכות מלכים ומלחמות (פרק יא). ובהרצאה:

https://www.hidabroot.org/article/136783

3. מסרים סמויים? פוליטיקה בהידברות וערכים? בחיי לא שמעתי דבר כזה, ולא נתקלתי בו באף הרצאה. זו עובדה שכל ההרצאות מצולמות באתר/ערוץ הידברות וניתן לשחזרם. אני חושב שטעית. 

מה גם שהידברות אינם עוסקים בפוליטיקה.

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:קרבנותטבעונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה