שבת

מה החשבון שאני אמורה לעשות בחיפוש מקצוע?

  • כ"ה ניסן התשע"ז
אא

שאלה

ראשית כל תודה על מלאכת הקודש שאתם עושים!!!תזכו למצוות!!!! אז ככה, אני רוצה לעשות תואר בשנה הבאה ואני לא יודעת, ממקום השקפתי, מה אני אמורה לחפש.האם לחפש מקצוע שיש בו ביקוש או זה חוסר בבטחון, עבודה עם שכר טוב או זה מעל ההשתדלות...החלום שלי זה להתחתן עם אדם שלומד(אם זה יתאפשר) ואם כן אני יהיה מפרנסת יחידה...גם האם אני אמורה ללכת אחרי משהו שאני אוהבת עם יש זה לא עבודה קבועה ויש הרבה מאותו מקצוע?(לא תואר, לימוד איפור) .ואם יש שתי בתי ספר שעושים אותו מקצוע, אבל אחד נחשב לטוב יותר מבחינה לימודית, אבל זה אומר שאני צריכה לדחות את הלימודים בשנה לעשות פסיכומטרי, האם אני יכולה ללכת לבי"ס הפחות נחשה ולאמר שאלוקים ידאג לפרנסה שלי? אשמח אם תוכלו לענות לי,תודה רבה!!!!

תשובה

שלום וברכה

הקב"ה ברא את העולם והטביע בו טבע שבו על האדם לפעול. אמת שהשם יכול לשלוח פרנסה מכל דבר אבל בכל זאת יש לנסות לעשות השתדלות סבירה לפי הטבע. 

סדר הבחירה למציאת עבודה

ראשית לבחור בעבודה שאת אוהבת כי אם את לא אוהבת את העבודה לא תוכלי לעבוד בזה בסופו של דבר. כסף לבד לא מועיל לדרבן ללכת לעבוד. 

יש לנסות לבחור במלאכה קלה ונקיה ובעברית פשוטה כמה שפחות לעבוד וכמה שיותר להרוויח.

כמובן שיש להעדיף ללמוד דבר שיש ביקוש מאשר דבר שהשוק רווי וקשה ולמצא בו עבודה. 

כמו כן עדיף ללמוד כמה שפחות ולא למשוך את הלימוד שנה נוספת ובתנאי שתוכלי למצוא עבודה אם אם יהיה לי לך תעודה מהבית ספר השני.

לסיום אמליץ שתלכי לאיבחון מקצועי ששם יוכלו להדריך אותך ללמוד את הדבר הנכון המתאים לאופי שלך ויוכלו לכוון אותך למקצוע נכון שתוכלי לאהוב ולהתחבר איליו וגם מצד שני להרוויח.

בברכת הצלחה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:לימוד מקצועמלאכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה