חברה והשקפה

מה המקום של ההלכה?

  • ט' ניסן התשע"ז
אא

שאלה

קודם כל תודה רבה על התשובות שלכם זה ממש עוזר! (אני לא כ"כ יודעת איך לנסח את השאלה ,אבל מקווה שזה יהיה מובן) .מהי הסמכות של ההלכה ספציפית בנושא צניעות? כי אני רואה אנשים דתיים מעד ומאמינים ששומרים תורה ומצוות ולא שומרים את הלכות הצניעות כפי שהחרדים מציגים אותם (בציבור הדתי לאומי) .האם יש דעות שונות לגבי ההלכה או רק שוני בציבור?...

תשובה

שלום וברכה

הסמכות היחידה שיש בכל דבר ועניין הוא התורה הקדושה. ההלכה קובעת לנו בכל צעד ושעל איך לנהוג ומה לעשות ואין כל אפשרות לנהוג אחרת מההלכה. כמובן שבעניין הצניעות ההלכה הוא הדבר היחיד הקובע ואין בלתו. כמובן שיש לפעמים תוספת חומרות בכל דבר וגם בצניעות יש חומרות שלא כולן נוהגות בהם אבל עיקרי הדינים שווים לכל.

בציבור הדתי יש דברים שמקילים בתוך ההלכה, בעיקר בענייני אופנה כזאת או אחרת כמו חצאית ארוכה מאוד או חצאית שארוכה אבל לא עד הקרסול וכדו'. שלא נוכל לקבוע מסמרות מה עדיף לצניעות, אבל אם יש מי שמיקל והולך נניח עם חצאית שלא מכסה את הברך בכל מצב, בוודאי יש בזה חיסרון צניעות גדול ואין כל ספק שההולכות כך מזלזלות בשוגג או במזיד בהלכה המחייבת. כך יש עוד דברים שחלק מהמכונות דתיות מקילות אם זה בכיסוי חלקי לשיער לאחר החתונה שאין זה נכון כלל וכלל.

חשוב להדגיש שזה שהן קוראות לעצמן דתיות או חרדיות אינו קובע מאומה למעשה. מעשיו של אדם והליכותיו הם הקובעים מי הוא ירא שמים ומי אינו ירא שמיים. לדאבוננו יש בכל החוגים כאלו שמזלזלות בעיקרי ההלכה וה' יעזור שכולן יזכו לתשובה שלימה מהרה.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:צניעותהלכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה