מדוע תיהיה תחיית המתים?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

האם בתחיית המתים כולנו נשוב לחיות בגופנו הגשמי בעולם הזה? ואם כן, מדוע בעצם שנעזוב את עולם האמת לאחר שנגיע אליו כדי לשוב ולחיות חיים של נשמה הכלואה בתוך גוף? במילים אחרות: ממה נובעת העובדה שהעולם שאנו חיים בו עכשיו הוא עולם השקר - מזה שהכל פה חומרי או מזה שלא כולם מכירים במציאות הבורא או משהו אחר?

תשובה

אנו נשוב לחיות בגוף זך יותר כפי שכותב "הדעת תבונות". הגוף והנשמה יהפכו לאחידה אחת שמטבע הדברים הגוף יהיה מושג אחר ממה שאנו מכירים כיום. גם בעולם הנשמות, מה שנו קוראים עולם הבא הנשמה לובשת איזשהו מלבוש כפי שאומרים חז"ל.

הסיבה לכך היא שלעתיד לבוא ההעלם יעלם והגילוי ישתרר, כבוד האלוקים התגלה בעולם ויכירו בו כולם ומשום כך הגבולות בין העולם הזה לעולם הבא יטושטשו אם יהיו בכלל. כל העולם הזה יהיה מושג נעלה וזך הרבה יותר כי אלוקים יראה בצורה מוחלטת כבעל הבית היחיד בעולמו. אם זאת יש להדגיש שיש מגוון של דעות איך יתבצע התהליך של ימות המשיח ולעתיד לבוא.

אולי השלבים עליהם כותבים חז"ל שיתחילו מעולם שישרור בו שלום אך שינוי של ממש לא יהיה בו ואלו יהיו ימות המשיח, ולאחר מכן יהיו תהליכים נוספים בגילוי האלוקות בבריאה ברמה של שינוי בעצם הבריאה, התהליך הזה הוא כדי שהאדם יהיה מוכן לספוג את עוצמת הידע הרוחני הסופי אליו בסופו של דבר הוא יגיע. קבלת הדברים ברמה מושלמת חייבת להיעשות כתהליך הדרגתי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה